BusinessInfo: Obstát dnes na trzích v zahraničí znamená, že musíme začít doma a propojit exportní, investiční a inovační podporu, a současně snížit administrativní zátěž, tvrdí Karel Havlíček

BusinessInfo: Obstát dnes na trzích v zahraničí znamená, že musíme začít doma a propojit exportní, investiční a inovační podporu, a současně snížit administrativní zátěž, tvrdí Karel Havlíček

Čtyři malí a střední vývozci z pěti exportují pouze na podnikové trhy a jen 4 % využívají příležitostí trhu veřejných zakázek v zahraničí. Roste rovněž chuť rozšiřovat exportní destinace, třetina firem vyváží již do jedenácti a více zemí. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si nechalo vypracovat Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spolu s agenturou CzechTrade a Asociací malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP ČR). Nejvyhledávanější státní podporou v oblasti exportu jsou služby agentury CzechTrade. Průzkum také potvrdil rostoucí obavy firem ze zajišťování kurzových rizik.

Celý článek naleznete zde:
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/mali-a-stredni-exporteri-dobyvaji-prumyslove-trhy-nevyuzivaji-ale-verejnych-zakazek-110831.html



X