Česká spořitelna nabízí důležité informace o akvizicích a fúzích

Česká spořitelna nabízí důležité informace o akvizicích a fúzích

Každým rokem se zvyšuje počet firem, které zcela nebo zčásti změní majitele. Důvodem jsou posilující ekonomika, dostatek likvidity na straně kupujících i ochota bank fúze a akvizice podpořit levnými úvěry. Mnozí majitelé firem cítí, že právě nyní mohou za svou firmu dostat více než kdy dříve.

 

„Obtížné je najít správného kupce, zájemců o nákup kvalitní firmy je vždy dost. Kontaktů máme stovky, ročně provedeme desítky transakcí,“ říká výkonný ředitel Firemní klientely, České spořitelny Antonín Piskáček, který začínal na trhu fúzí a akvizic (M&A) před 17 lety.

Zkusit si ocenit firmu může každý na webu www.valuacnikalkulacka.cz, kde je elektronická kalkulačka, která jednoduše a názorně ukazuje, jak se cena firmy vypočítává. Výpočet je ale pouze orientační a nezachycuje konkrétní parametry a specifika firmy, které mají rozhodující vliv na její hodnotu.

„Když chce majitel vědět více, připravíme mu detailnější a přesnější valuaci. Vycházíme z obchodního plánu společnosti na několik let dopředu, který buď firma rovnou má, nebo jí ho pomůžeme sestavit. Tento plán zachytí výnosy a jejich růst, související náklady, potřebu investic a podobně. Z plánu vypočítáme volné cash flow, tedy to, kolik je firma svému majiteli schopna vydělávat. Toto budoucí cash flow následně převedeme na současnou hodnotu a dospějeme k valuaci společnosti,“ dodává Antonín Piskáček.

Celý rozhovor naleznete ZDE 

Podle něj podobně postupují i zájemci o koupi. Česká spořitelna připravila speciální web na téma fúzí a akvizic, kde zájemci o nákup či prodej firmy získají všechny potřebné základní informace. Více na: www.investicniweb.cz/akvizice.

„Kvalitní akviziční poradce má přehled o tom, kdo by o firmu mohl mít zájem. Tedy najde kupce. Zná také reálné ceny na trhu. Dále pak celý proces prodeje organizuje se znalostí toho, jak má taková transakce vypadat po obchodní i právní stránce. To je velice důležité, uzavření obchodu je totiž náročný úkon i proto, že vyžaduje značné organizační úsilí,“ tvrdí Antonín Piskáček z České spořitelny.

 

 



X