Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR pokračuje v ofenzivě na podporu drobných živnostníků a vyhlašuje rok 2016 jako ROK ŘEMESEL. Navazujeme tím na naši dlouhodobou aktivitu Fandíme řemeslu, v rámci které za partnerství Komerční banky systematicky zviditelňujeme jak řemeslné cechy a společenstva, tak konkrétní řemeslné počiny. Rok 2016 bude v tomto směru zcela výjimečný a za podpory rozhodujících institucí a médií v ČR představíme na desítkách akcí řemeslo jako klíčový nástroj pro udržení obslužnosti regionů i zajímavou volbu pro mladou generaci.
Předkolem Roku řemesel bude velká podzimní kampaň, zaměřená na řemesla v regionech. 3.11.2015 proběhne slavnostní vyhlášení Roku řemesel, a to na 13. ročníku Dne podnikatelů České republiky, který každoročně pořádá AMSP ČR za účasti nejvýznamnějších představitelů veřejné sféry a malých a středních firem. V lednu 2016 pokračujeme vyhlášením Ocenění za řemeslný počin 2015, spojeným s vyplácením finanční částky těm, kteří dlouhodobě přispívají k rozvoji řemeslného fortelu a dovednosti. Vyhlášení proběhne v partnerství s Komerční bankou na veletrhu Střechy Praha/Řemeslo Praha, kde AMSP ČR připraví po celou dobu veletrhu i doprovodný program. V dalších měsících potom proběhnou v jednotlivých regionech speciální akce spojené s řemeslnými aktivitami, chystáme další kroky pro vylepšení Živnostenského zákona s dopadem na řemeslníky a připravujeme velkou medializaci tradičních českých řemesel, konkrétních řemeslníků a organizací, které je zastupují. Součástí bude i řada grantů, publikací, průzkumů spokojenosti spotřebitelů a příprava státních podpor pro zahájení a udržení řemeslné činnosti.
Předseda AMSP ČR Karel Havlíček k tomu dodává: „Hodláme přesvědčit vládu, že diskuse o živnostnících a řemeslech nesmí sklouznout jen do roviny daňových paušálů a zdravotních či sociálních odvodů, ale že jejich úloha je zejména ve vytváření obslužnosti regionů. Hodláme přesvědčit mladé lidi, že řemeslo má budoucnost. Hodláme přesvědčit školy, že pouhými deklaracemi o zlatých českých ručičkách a perspektivě dnes nikoho nezískáme a že je nutné zahájit úplně jiný systém vzdělávání v technických oborech učňovského a středního typu. A konečně hodláme přesvědčit spotřebitele, že řemeslník není ten, kdo je přišel ošidit, ale ten, kdo jim dokáže udělat kvalitní službu. Přesvědčíme společnost, že řemeslo si zaslouží větší respekt.“