Královny malého podnikání zvoleny. Představujeme TOP 10 podnikavých žen roku 2018

Královny malého podnikání zvoleny. Představujeme TOP 10 podnikavých žen roku 2018

Praha, 11. října 2018.  Deset podnikavých žen ocenila již počtvrté v Grantovém programu PODNIKAVÁ ŽENA ROKU Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), Raiffeisenbank a.s. a platforma ŽENY s.r.o. Na tradičním Dni podnikatelů ČR, který se letos konal 10. října 2018 v pražském hotelu Ambassador, bylo mezi TOP 10 podnikavých žen rozděleno 100.000 Kč. Cílem grantu je pomoci ženám nejen na začátku malého podnikání.

Z analýzy, kterou za rok 2017 připravila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO), vyplývá, že zatímco počet podniků a živnostníků na vedlejší činnost roste trvale, počet OSVČ v činnosti hlavní roste poprvé od doby světové krize. Hlavní podíl v příznivých statistikách přitom drží právě ženy v podnikání, jejichž počet od roku 2011 vzrostl vůči mužům desetinásobně. Nejvíce žen podniká v Praze, následuje jihovýchodní a severovýchodní oblast. Region s největším nárůstem podnikatelek od r. 2009 je Praha, kde je čistý přírůstek podnikatelek 22.059. Žádný region nevykazuje v případě podnikatelek od r. 2009 pokles jejich počtu.

Eva Vašková Čejková, členka dozorčí rady AMSP ČR a ambassadorka projektu AMSP ČR „Podnikavá žena“, ke Grantovému programu PODNIKAVÁ ŽENA ROKU říká: „Těší nás vzrůstající zájem podnikatelek z celé ČR o podporu formou grantového programu, v letošním roce se přihlásilo více než 200 žen. Do úzkého výběru odborné poroty jsme vybírali především ženy, které nabízejí handmade výrobu nebo obnovují tradice. Dalším fenoménem je nabídka vlastních služeb. Vedle 10.000 Kč, které ženy získají, jim poskytujeme také PR podporu, což je pro ně naprosto klíčové.“

„Být partnerem podnikatelů stavíme v Raiffeisenbank hodně vysoko, proto jsme velmi rádi, že i letos můžeme odměnit nejlepších 10 podnikavých žen roku 2018 částkou 10.000 Kč na další rozvoj jejich podnikání. Průzkumy trhu z posledních let ukazují, že za růstem počtu nových podnikatelských subjektů stojí primárně ženy – podnikatelky. A podpora podnikatelského subjektu v době jeho startupové fáze by měla být základním prvkem spolupráce mezi podnikatelem a bankou,“ uvádí Tomáš Němčík, segmentový manažer Raiffeisenbank.

Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR, k tomu dodává: „V letošním ročníku se mezi TOP 10 poprvé objevily projekty, které založily dvojice kamarádek – jde o projekty Takkam Design shop, e‑shop Pikle a Made for Moms. Je vidět, že ženy spolu umí velmi dobře spolupracovat. Oceněno tedy bylo celkem 13 podnikatelek.“

TOP 10  – Podnikavá žena roku 2018

(nejedná se o pořadí, ženy jsou si v hodnocení rovny, seznam níže je seřazen abecedně dle příjmení)

Klára Bílá původně pracovala v oblasti reklamy, po těžké operaci nádoru na mozku si ale definitivě uvědomila, že její cesta se má ubírat cestou šperkaře. První kolekci vytvořila do katalogu ŽENY s.r.o., postupem času se rozvíjela dále, až se vlastní vytrvalostí naučila vyrábět šperky ze stříbra a zlata (a to bez studia umělecké školy). Jejím snem je mít vlastní showroom a expandovat do zahraničí.

Helena Dokoupilová si svým podnikáním plní sny. Už odmala velmi ráda cestovala a dnes je majitelkou cestovní agentury Moje volno. Svou lásku k cestování tak může předávat svým klientům, pro které vybírá země i hotely, kde budou spokojení a šťastní. Podle Heleny na cestách získáváme jiný pohled na život a především cenný odstup.

Na začátku podnikání Lucie Kunčarové byl plenkový dort pro bratra, který ale nevydržel cestu autem. Nakonec se z pokusu o dárek stal splněný sen o vlastním podnikání. Lucie nyní vyrábí nejrůznější typy dortůNEdortů k různým příležitostem, můžete si ho nechat sestavit v podstatě z čehokoliv, fantazii se meze nekladou. Jejím cílem je dělat lidem radost.

Petra Macháčková začala podnikat, když byla na mateřské s první dcerou. Šila látkové plenky a těhotenské i dětské oblečení. Protože se její tvorba líbila, začala postupně vytvářet střihy v  elektronické podobě, aby si i ostatní maminky mohly levně doma ušít to, co ona. Začala také fotit postupy šití tak, jak to bylo běžné v zahraničí. Dnes tvoří střihy a návody stěžejní část jejího podnikání pod značkou Caramilla. Mezitím přivedla na svět další dvě děti a před pár týdny se přidalo další, čtvrté miminko.

Hana Maryšková peče designové a hlavně chutné cupcakes pod značkou Cakeland cupcakes. Nápad vznikl při návštěvě Londýna v roce 2013, když Hanka ještě studovala. Od té doby se tvorbě „čupčáků“, jak jim říká, věnuje. Vloni dostudovala vysokou školu a všechno vsadila na jednu kartu – zařídila si půjčku, zrekonstruovala vlastní výrobnu a podniká na plný úvazek. Zakládá si na kvalitních surovinách a originálním vzhledu svých cupcakes a ráda dělá lidem radost.

Dvě kamarádky, Kateřina  Mihalíková a Kateřina Hrmová, se shodly na tom, že mají moc oblečení a nevědí, co s ním. Co takhle uspořádat bazárek? Nezůstalo u jednoho, měl velký úspěch a dámy, které už přestaly spolu s klasickým zaměstnáním a péčí o děti stíhat, stály před velkým rozhodnutím. Zahodit rozjetou značku nebo se vrhnout do skutečného podnikání? Tak vznikl Takkam design shop, který si otevřely v Příbrami koncem roku 2016. Nabízí v něm autorskou tvorbu návrhářů, recy věci nebo třeba čistě přírodní kosmetiku – zkrátka věci, které šetří přírodu a jsou udržitelné a zero waste.

Jana Rucká a Jitka Plevová společně založily e-shop Pikle, který nabízí české hračky a sady nejen pro děti. Jejich posledním nápadem je Sada menarche – sada pro dívky v období první menstruace.  Je o všem, co by měly dívky vědět o menstruaci a svém těle. Cílem dam je, aby dívky vnímaly menstruaci jako něco pozitivního a měly se rády.

Monika Rummler a Markéta Šťastná jsou dlouholeté přítelkyně, maminky a v současnosti i obchodní partnerky, které společně nastartovaly projekt Made for Moms. V těhotenství a následně v mateřství si totiž uvědomily, že většina přátel či kolegů obdarovává těhotné ženy a maminky hlavně dárky pro jejich děti. Když se snažily najít vhodnou alternativu dárku přímo pro maminky, nenašly nikoho, kdo by se tomu věnoval, tak založily vlastní značku.

Monika Srovnalová měla velký sen – ušít si vlastní svatební šaty. Je sice vyučená dámská krejčová, ale nikdy neměla možnost vyzkoušet si něco tak náročného. Když se jí sen splnil a blížila se ke konci šití vlastních šatů, přišla na to, že by se chtěla tvorbou svatebních šatů živit. V současné době podniká v tomto oboru už dva roky a nevěsty pořád přibývají. Šití je pro ni nejenom podnikání, ale i koníček. Především ale práce, kterou dělá s láskou.

Hana Šormová dlouho žila v zaběhnutém kolečku studií, práce, šetření na bydlení a plánování svatby. Cosi se v ní ale zlomilo a místo toho odjela pracovat na Maltu a časem se vrhla na volnou nohu jako copywriterka. Za rok a půl projela 20 zemí na 5 kontinentech. Dnes vede svůj projekt Na nomádské stezce a učí všechny zájemce, jak mohou za pomoci psaní a práce online dosáhnout vytoužené svobody, třeba právě na cestování. Zároveň rozbíhá projekt Dětská hračka s příběhem, který pomáhá dětem najít zdravé vztahy (k sobě, druhým, ke sportu, relaxaci i práci).

Tisková zpráva ke stažení zde:
TZ-2018-10-11-TOP 10 Podnikavá žena roku 2018



X