Podnikatelé, politici a akademici posouvají rodinné podnikání na vrchol

Podnikatelé, politici a akademici posouvají rodinné podnikání na vrchol

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR rozehrála včera největší tuzemskou podnikatelskou partii roku. Předseda vlády, ministryně pro místní rozvoj, řada poslanců, více jak stovka rodinných firem a zástupci předních českých univerzit na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze zahájili za velké mediální pozornosti Rok rodinného podnikání 2018.

V úvodní části předseda vlády Andrej Babiš společně s ministryní pro místní rozvoj Klárou Dostálovou potvrdili, že rodinné firmy se stanou na návrh AMSP ČR nejskloňovanějším  segmentem podnikání, a to ve smyslu posílení a podpory rodinných firem, živností a farem. Za účasti několika poslanců byl dohodnut jízdní řád ukotvení rodinného podnikání do občanského zákoníku, přičemž přesnou definici rodinného podnikání v našem právním řádu představili zástupci Deloitte.

Představitelé AMSP ČR následně nastínili zapojení podnikatelů a univerzit do Roku rodinného podnikání, zejména s ohledem na mimořádnou míru medializace, kterou po celý rok připravila pro rodinné firmy AMSP ČR společně s vydavatelstvím Economia. Hospodářské noviny, Ekonom nebo Podnikání budou po celý rok přes AMSP ČR zveřejňovat průběžné zprávy a příběhy ze světa Family Business, portál iHNED dokonce zavedl rubriku, kam AMSP ČR denně umisťuje zajímavé informace o našich rodinných firmách: https://byznys.ihned.cz/podnikani-zpravy-z-amsp/. Rodinné podnikatele zapojují do hry rovněž Trade News, BusinessInfo.cz, Česká televize a Český rozhlas.

Zástupci VŠE, VŠFS a TUL poté představili všem účastníkům konference, jak naše univerzity přistupují k výuce, výzkumu a publikačním aktivitám na téma rodinných firem. Členka týmu AMSP ČR a vedoucí katedry řízení podniku VŠFS Naděžda Petrů za přítomnosti členů akademické a podnikatelské obce představila svoji novou publikaci, vydanou v edici VŠFS a AMSP ČR Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích.

Následovalo několik bloků, kde se konfrontovaly úžasné příběhy rodinných firem (Toshulin, Brazzale Moravia, Beznoska, Hrdlička, Gumex) s názory tuzemských i zahraničních akademiků (např. Mattias Nordqvist z Centre of Family Enterprise and Ownership z Int.Business School ze švédského Jönköpingu).

Generálními partnery Roku rodinného podnikání 2018 jsou Škoda Auto, Deloitte a Equa Bank, partnery jsou společnosti Amway a Leaseplan, univerzitní platformu tvoří VŠFS, VŠE a TUL, mediální partnerství náleží vydavatelství Economia, BusinessInfo a Trade News. Všichni partneři vytvořili společně s týmy AMSP ČR a VŠE a všemi podnikateli skvělou atmosféru.

Fotogalerie z akce:

Štítky:


X