Projekt „Svou cestou – Young Business“

Projekt „Svou cestou – Young Business“

Asociace mladých a středních podniků a živnostníků mobilizuje mladé a z tohoto důvodu připravila největší kampaň mezi mladými v posledních letech s názvem „Svou cestou – Young Business“. Ve všech regionech bude asociace prostřednictvím mentorů, soutěží a přednášek seznamovat mladou generaci s příležitostmi i nástrahami vlastního byznysu. Na středních a vysokých školách, v hubech a na sociálních sítích se bude snažit mladé přesvědčit, že mít vliv znamená být nezávislý.

svou_cestou_logo_CMYK_1.jpg

Motto:                        „Nebuď pěšákem u jiných, rozhoduj sám.“

Cíl projektu :             Podpořit podnikání mezi mladými

Zaměření projektu: Informační ofenziva mezi dvacátníky, v hledáčku univerzity, kluby, huby a sociální sítě

 

Mladé lidi nepřitahuje podnikání a míří do jistoty vztahu závislého. Co je příčinou?

 

V první řadě všeobecná skepse. Neriskovat a vyčkat, jak vše dopadne – i tak lze charakterizovat stav mnoha rodin. To, že vláda tuto atmosféru uměle vyživuje, není překvapením, činí tak ve světě každá sestava, která potřebuje zdůvodnit škrty. Nenormální je to, že jí to věříme a že máme obavu stát se těmi, kdo se pokusí dobýt kopec navzdory blbé náladě. Zdaleka totiž není tak špatně.

Za další – neumíme popularizovat hmatatelné vzory. Trvale omílané příběhy dvaceti zbohatlíků z křídových magazínů budí u mladé generace spíše despekt. Existují přitom stovky špičkových regionálních podnikatelů, kteří po dvě desetiletí generují slušné přidané hodnoty,  investují, zaměstnávají, méně mluví a nezištně pomáhají.

Neměli bychom zapomenout ani na mladé lidi samé, nová generace se stává pohodlnou. Vizitka manažera šesté linie nadnárodní firmy v Praze je větším lízátkem, než se pokusit na vlastním dvorku v regionu začít prokazovat vlastní schopnosti.

I to je důvod proč jsme se rozhodli zaměřit se v roce 2013 na mladou generaci. Naše asociace zahajuje tento nový projekt ve snaze přesvědčit mladé, že má význam začít podnikat. Připravíme nové komunikační nástroje, odložíme kravaty a budeme trpělivě na univerzitách, v hubech či sociálních sítích vysvětlovat, že je výhodnější tvořit reálné hodnoty, vyhrávat i prohrávat na vlastním dvorku a že  má smysl podnikat v regionech v rodinných firmách a nestát se krabicí se zapíchnutým odznáčkem korporace v klopě saka.

 

Zahájení kampaně:  zveřejnění exkluzivního průzkumu AMSP ČR a KB, napříč regiony, na vzorku 500 mladých absolventů s cílem zmapovat kariérní ambice mladé generace (20-30 let), odhodlání začít podnikat, zjistit překážky, preference prostředí (regiony, zahraničí…)

2.polovina dubna 2013 – tisková konference AMSP ČR a KB  k výsledkům průzkumu a zahájení komunikační kampaně.

 

Obsah projektu:

1. Představujeme vzory

Forma: setkávání s úspěšnými podnikateli,  popis příběhu, mentoring

2. Zakládáme firmu

Forma: workshopy zaměřené na tvorbu záměrů, jejich financování, start up, spin off, smlouvy

3. Nejlepší projekt

Forma: vyhodnocení nejlepších podnikatelských nápadů mladých, dle regionů

4. Hledáme investory

Forma: organizace burzy nápadů spojenou s nabídkou konkrétním investorům

5. Komunikujeme

Forma: vyhodnocení nejoriginálnějšího webu v několika kategoriích

6. Exportujeme

Forma: workshopy o tom, jak exportovat a sítě zahraničních partnerů

 

Komunikační nástroje:

       sociální sítě

       speciální setkávání v regionech a v Praze

       přímé návštěvy hubů, univerzit, klubů

       nabídka členství Asociace mladých podnikatelů při AMSP ČR

Benefity:

       pravidelný informační servis o příležitostech pro mladé podnikatele

       zprostředkování zahraničních aktivit (Erasmus mladých podnikatelů)

       zdarma akce AMSP pro mladé: workshopy, konference, burzy, ….

       hmotné benefity : slevy, podnikatelské úvěry, karty,….

       podpora networkingu

       podpora komunikace: prezentování příběhů mladých podnikatelů v médiích

 

Partneři projektu:


KB_claim.jpg


Google_print.GIF


Tisková zpráva ke stažení:

TZ_2013_04_22_Young_Business.pdf TZ_2013_04_22_Young_Business.pdf (377,69 KB)



X