AMSP ČR k TTIP: Nehodláme stát opodál

AMSP ČR zahájila kampaň k podpoře Transatlantického obchodního a investičního partnerství (TTIP). Z výsledků naší ankety k největší obchodní dohodě historie zeměkoule totiž vyplynulo, že jen čtvrtina našich exportérů ví, co jim TTIP přinese. I proto jsme na nic nečekali a ve spolupráci s MPO, americkou a britskou ambasádou přesvědčujeme podnikatele, že chtějí-li uspět v Americe, není možné čekat na TTIP, ale je třeba si začít vytvářet obchodní pozice již nyní. Prvním krokem byl praktický seminář, uskutečněný na půdě Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.

Za účasti velvyslankyně Jan Thompsonové, předsedy AMSP ČR Karla Havlíčka, náměstka ministra průmyslu a obchodu Vladimíra Bärtla a přibližně stovky podnikatelů, byli představeni čtyři tuzemští exportéři a jejich americké příběhy. Majitelé úspěšných středně velkých firem představili, jak v USA řídit produktové, distribuční, komunikační nebo například cenové strategie, jak vybírají klíčové spolupracovníky nebo jak si poradili s americkým právním systémem. Společnosti Inekon Group, Emco, Grund a Lasvit se staly prvními tvářemi kampaně, která si klade za cíl ukázat USA jako dostupný trh, který má rozhodně cenu dobývat. Současně ale představitelé zmíněných firem ukázali i na nástrahy největší světové ekonomiky.

Ve spolupráci s Centrem evropských studií byla při té příležitosti představena společná publikace s případovými studiemi. AMSP ČR tím navazuje na nedávno proběhlý Czech Business Weekend in New York, v rámci kterého Asociace představila v USA české malé a střední podniky. Akce vzbudila v New Yorku slušný ohlas, proto se na duben 2016 připravuje její pokračování. Malý český byznys představí AMSP ČR nejen americkým investorům a obchodním partnerům, ale rovněž na půdě tamních univerzit.


Materiály ke stažení:

Studie Jak pomůže TTIP malým a středním podnikům

Anketa k TTIP