Společenská odpovědnost firem (CSR)
Společenská odpovědnost firem (CSR – Corporate Social Responsibility) je dobrovolný závazek firmy chovat se ohleduplně nejen ke společnosti, ale také k životnímu prostředí. Podle definice Zelené knihy, kterou vydala Evropská komise v roce 2001 je: Společenská odpovědnost firem dobrovolně integruje sociální a ekologické ohledy do podnikatelských činností firmy, a to ve spolupráci se zainteresovanými stranami podniku neboli stakeholdery.
AMSP ČR se k tomuto konceptu hrdě hlásí:
Leden 2014 – AMSP ČR uzavřela partnerství s Asociací společenské odpovědnosti (A-CSR).
Duben 2015 – AMSP ČR mezi prvním 17 českými signatáři UN Global Compact (největší síť CSR zaštítěná OSN)
Červen 2016 – vyhlášení soutěže „Podnikáme odpovědně“ – ocenění ušité na míru MSP, sociálním podnikům a rodinným firmám. Vyhlašovatelé: Rada kvality ČR spolu s A-CSR, AMSP ČR, P3- People, Planet, Profit
Červen 2017 – vyhlášení Národní ceny ČR za CSR a udržitelný rozvoj
Červen 2018 – vyhlášení Národní ceny ČR za CSR a udržitelný rozvoj
Červen 2019 – Národní informační portál o CSR (oficiální portál ČR) – https://www.narodniportal.cz/ucastnici/
Duben 2020 – brožura Strategie udržitelnosti AMSP ČR
Leden 2021 – report Strategie udržitelnosti AMSP ČR (2019 – 2021)
Leden 2021 – report Strategie udržitelnosti AMSP ČR (2019 – 2021) v AJ (Communication on Engagement)
Leden 2023 – Report Strategie udržitelnosti AMSP ČR (2022-2023) v AJ
AMSP ČR se stala součástí velkého průzkumu k Filantropii ve střední a východní Evropě 2020
Z průzkumu Filantropie ve střední a východní Evropě 2020 jasně vyplývá, že 65 % dárců z řad fyzických osob chce zvýšit objem svých darů na filantropické účely. Stále více firem začíná fungovat odpovědným a udržitelným způsobem, k čemuž je motivují stále uvědomělejší zaměstnanci, investoři a spotřebitelé. Až 39 % Čechů je ochotno platit více za výrobky a služby nabízené společensky odpovědnými značkami.
Jedno je jisté – jednotlivci i firmy mají stále více prostředků a ochoty účinně řešit sociální i environmentální problémy. Jaké překážky jim stojí v cestě? Chcete-li se seznámit s doporučeními na změny, připravenými ve spolupráci s organizacemi, které utvářejí české dopadové prostředí, stáhněte si níže zdarma příslušnou zprávu.
Průzkum zpracovala Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe.
Průzkum ke stažení zde:
Hodnoty a poslání
Již od roku 2001 stojíme na straně poctivého a férového podnikání. Jako politicky a finančně nezávislá organizace se zaměřujeme na klíčová témata, která hýbou podnikatelským prostředím, jako např.:
- daně a pracovní právo,
- podpora exportu a inovací,
- vzdělávání a rozvoj podnikatelů,
- ale také moderní výzvy, jako jsou digitalizace, udržitelnost nebo kybernetická bezpečnost.
Reprezentujeme více než 300 000 podnikatelských subjektů, kterým nejen pomáháme růst, ale také důrazně hájíme jejich zájmy. Pravidelně připomínkujeme legislativní návrhy, vystupujeme proti zbytečné byrokracii, zviditelňujeme malé a střední firmy prostřednictvím médií a oceňujeme jejich úspěchy prostřednictvím soutěží. Agentury na výzkum trhu pro nás realizovaly více jak 100 průzkumů mezi majiteli a řediteli českých malých a středních podniků.
Našim členům se snažíme být oporou v každé situaci. Na dotazy odpovídáme do 48 hodin a neustále hledáme nové způsoby, jak podnikatelům přinášet skutečnou hodnotu a posilovat jejich postavení na trhu.