Zákon o obalech je od počátku meziresortního připomínkového řízení značně kritizován řadou připomínkových míst a také odbornou veřejností, kdy na tuto skutečnost MŽP nebralo ohledy a snaží se nový obalový zákon prosadit tzv. na sílu.
Ačkoliv po projednání připomínek s připomínkovými místy došlo k dohodě, že o připomínkách bude dále jednáno, tak MŽP již připravilo materiál, ve kterém se počítá s prodejnami či čerpacími stanicemi jako se sběrným místem, ačkoliv právě tato skutečnost byla kritizována, neboť prostor pro skladování PET lahví pro malé prodejny nebo benzínky bude těžce řešitelný.
Taktéž je systémově špatné zahrnout reklamní letáky do tohoto zákona, kdy lichým argumentem je, že tvoří podstatnou část odpadových kontejnerů, ale MŽP zcela opomíjí skutečnost, že drobný podnikatel právě jednoduchým letákem do schránky informuje svoje okolí o nově nabízené službě nebo o konaném velikonočním jarmarku. Jen těžko bude mít lokální živnostník (kominík nebo topenář) vlastní aplikaci do mobilního telefonu nebo komunikovat přes sociální sítě a weby.
MŽP svým současným postupem pohrdá připomínkovými subjekty a dává najevo své silné postavení, kdy se prosadí takřka cokoliv, a to bez ohledu na názory zainteresovaných subjektů a odborníků na danou problematiku.