Vydavatelství Stanford přejmenovalo ekonomický měsíčník Český exportér, který začal vycházet letos v únoru. Magazín
se bude nově jmenovat Český Export. Ke změně názvu došlo kvůli tomu, že pod původním označením vycházelo dříve jiné
periodikum, které již v současnosti neexistuje. Měsíčník je zaměřen na zahraniční obchod, především na obchodní
příležitosti českého vývozu na zahraniční trhy.
Měsíčník má vycházet z poznatků a zkušeností konkrétních podnikatelů. Bude nabízet ekonomické rozbory a statistiky,
rozhovory s podnikateli a s představiteli proexportních organizací. Titul vychází ve spolupráci s ministerstvem
průmyslu a obchodu a agenturou na podporu obchodu CzechTrade. Má i svou internetovou podobu: Ceskyexport.cz
Vydavatelství pozměnilo název i samotné logo, které tak nyní ještě více odpovídá poslání měsíčníku. Cíle
Českého Exportu se nemění. Záměrem je poskytovat praktické rady a informace pro vstup českých firem na
zahraniční trhy a také pro jejich úspěšné fungování na těchto trzích.
Každé číslo bude zaměřené na jednu zemi nebo teritorium. Dubnové vydání se například věnuje Číně, bude následovat
Turecko a o měsíc později Vietnam. Zářijové číslo bude zaměřené na Rusko a říjnové na Spojené státy.
„Český Export by měl být univerzálním průvodcem pro byznysmeny. Naší vizí je, že pokud pojede český podnikatel
obchodovat například do Číny, vezme si s sebou příslušné vydání časopisu a nejde v něm všechny potřebné informace.
Jaké jsou kulturní odlišnosti při obchodním jednání, jaké jsou momentálně v Číně k mání zakázky nebo co přinesl nový
investiční zákon,“ uvedl vedoucí redaktor Českého Exportu Tomáš Stingl.
Český exportér je zvláštní přílohou týdeníku Profit, který rovněž vydává Stanford. Vydavatelství z finanční skupiny
KKCG podnikatele Karla Komárka stojí i za anglicky psaným titulem Czech Business Weekly.