Digitální garáž, vzdělávejte se bezplatně v online nástrojích!

V únoru tohoto roku jsme informovali o existenci vzdělávacího projektu Digitální garáž, který by měl pomáhat k větší digitální gramotnosti Čechů i českých podniků. Český Google se v rámci dlouhodobé iniciativy „Pomáháme Česku růst“ letos zaměří na posílení digitálních dovedností. Představil proto rozsáhlý vzdělávací program zdarma pod názvem Digitální garáž.

Jeho hlavním pilířem je samovzdělávací online platforma www.digitalnigaraz.cz. Digitální garáž do konce roku navíc nabídne i desítky školení formou přednášek ve spolupráci s partnery. Program pořádá český Google ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) a Vysokou školou ekonomickou v Praze, a pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí.

Google1

Jaká témata mimo jiné v Digitální garáži naleznete?

Příležitosti na internetu

Víte o tom, že dnes je online téměř už polovina světa? V Evropě má připojení na internet více než 75% lidí a člověk stráví na internetu více než 30 hodin měsíčně. Co tam asi tak dělá? Nakupuje, prohlíží si videa nebo komunikuje na sociálních sítích. A to je obrovská příležitost pro Vaše podnikání na internetu. A není to vůbec těžké.

První kroky k dosažení úspěchu na internetu

Jak vypadají vaše webové stránky? Je to skladiště produktů, které stěží dokáže najít jenom vy? Úspěšný web neklade zákazníkům překážky. Nasaďte si brýle klienta a běžte se jeho očima podívat na web, našli jste hned telefonní číslo, nebo otevírací dobu pobočky? Naučte se myslet jako zákazník. O tom jak všechny prvky webu funkčně uspořádat, tak aby klient nakoupil, zapamatoval si Váš web a vrátil se

Využijte vyhledávání ve svůj prospěch

Využijte vyhledávání ve svůj prospěch. Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO) je nikdy nekončící proces. Máme pro vás čtyři tipy, jak ve vyhledávání držet krok s dobou:

  • zjistěte, jak vyhledávače fungují
  • sledujte změny a monitorujte, jak váš web ovlivní.
  • hledejte inspiraci na webech jiných firem
  • mluvte se svými zákazníky

Inzerujte ve vyhledávání

Chcete vědět, jak zobrazovat reklamy lidem, kteří hledají to, co nabízíte? Naučte se základy marketingu ve vyhledávačích. Pokud si zákazníci chtějí něco koupit, musí vám zavolat nebo navštívit vaši kamennou prodejnu?

Posuňte se dál:

  • Nastavte si možnost online platby pomocí PayPal či GoPay
  • Integrujte si nákupní košík, který zákazníkům umožní koupit více položek najednou a kontrolovat si platby pomocí nástrojů Squarespace či Webnode
  • Při prodeji více produktů pro početné online publikum, je čas zvážit kompletní řešení elektronického obchodu. Na trhu jich je hodně komplexních řešení - například Shopify, PrestaShop, FastCentrik nebo Shoptet
  • Máte různé možnosti, od jednoduchých služeb zpracování plateb třetí stranou až po kompletní elektronické obchody.

Objevte možnosti sociálních sítí

Nikde nemůžete být svým zákazníkům blíž než na sociálních sítích a to platí pro nové i stávající zákazníky. Jak s nimi komunikovat?

  • sdílejte pravidelně svůj obsah
  • pište si s nimi
  • získávejte si jejich důvěru
  • oslovujte další uživatele
  • rozšiřujte svůj vliv
  • a především snažte se lépe porozumět svým zákazníkům

Facebook, Twitter, Google+ a LinkedIn - každou síť využívají lidé jinak.

Prodávejte více online

Platíte si inzerci ve vyhledávání a máte i dost návštěvníku webových stránek, kteří ale nenakupují?

Zlepšete dojem zákazníků z internetového obchodu. Odpovězte si na tyto otázky:

  • Může klient bez problémů dokončit nákup i na tabletu nebo mobilu?
  • Dokážou návštěvníci najít to, co hledají?
  • Můžou si u Vás zákazníci založit vlastní účet?

Optimalizace internetového obchodu je ustavičný proces, který si žádá analýzu a konzistenci na všech zařízeních, dobré uspořádání webových stránek a hladký nákup pomocí zákaznických účtů.