eŽena roku 2020: Eva Nemčková (6)
Eva Nemčková je maminkou dvou dcer, které se staly její inspirací pro podnikaní. Pro každou z nich vytvořila vlastní značku. Needo založila pro starší dceru Paulínu, která se narodila s těžkou formou dětské mozkové obrny. Trh s pomůckami pro hendikepované dospívající děti a dospělé neexistuje, proto si Eva dala za cíl to změnit. Značka tak vznikla každodenních speciálních potřeb Paulíny a poskytuje řešení zejména v oblasti textilních speciálních pomůcek pro dospívající děti a dospělé. Evina dcera se stala tváří Needo a veškeré výrobky jsou prezentovány právě na ní. Téma "postižení" je téměř tabuizované a cílem projektu je odkrýt život takový, jaký pro rodiny s postižením je. I proto se Eva věnuje nahrávání podcastů NEEDo TALKs na toto téma. Vše má pomoci ulehčit život rodinám, které se starají o člena s postižením a zároveň jim poskytnout místo, kde vědí, že je na ně a jejich potřeby myšleno. Stylové textilní pomůcky navíc vznikají v chráněných dílnách v České republice. Dalším Eviným podnikatelským počinem je značka Made by Kristína, pod kterou vydala své druhé dceři Kristíně kuchařskou knihu #UPGRADE, která se stala na českém knižním trhu bestsellerem. Kristína se proslavila jako nejmladší vítězka soutěže MasterChef nejen v České republice, ale i ve světě. Díky prodeji kuchařky mohla začít studovat v Londýně, kde nastoupila letos na gastronomický institut Le Cordon Bleu. Vlastní pracovní zkušenosti tak Eva předává dcerám a pomáhá jim v životě.
Více o podnikání Evy naleznete tady. Hlasovat pro Evu můžete ZDE.
4 otázky pro Evu Nemčkovou
1. Proč jste se rozhodla podnikat?
K podnikání mě přivedly moje dvě dcery, zároveň to vnímám jako cestu vlastního osamostatnění se po několikaletých zkušenostech s prací pro velké nadnárodní společnosti, ale i úspěšný start-up. Mohu tak zúročit vše, co jsem se naučila a předat tyto informace svým dcerám, pro které dnes "pracuji". Na základě potřeb svých dětí vzniky dva projekty, Needo a Made by Kristína, které jsou dnes předmětem mého podnikání.
2. Jakou přidanou hodnotou jsou pro vás sociální sítě nebo jiné on-line kanály?
Dnes představují sociální sítě největší mediální prostor, kde se všichni potkáváme a jsou tedy nejdůležitější součástí i mého podnikání. Věnuji se tvorbě unikátního obsahu spojeného s tématikou "hendikep", který zaujme a bude natolik atraktivní, aby ho publikum šířilo a sdílelo dál. To je ta nejlepší forma marketingu. Vytvářím příspěvky, kde lidem ukazuji životní realitu při péči o dítě s postižením a zároveň natáčím podcasty s názvem NEEDo TALKs. Našimi hosty jsou tak přímo lidé s hendikepem, jejich asistenti, rodiče, sourozenci. Chceme otevřít toto tabuizované téma, aby bylo pro rodiny, které jsou na začátku a s určitou formou postižení se právě setkali, jednodušší se orientovat. A aby jejich okolí pochopilo každodenní potřeby a formy pomoci. Mám možná utopický cíl změnit sociální systém tak, aby opravdu pomáhal a nevytvářel další zbytečné bariéry. Tento obsah tvořím pro sociální sítě (Instagram a Facebook), ale často také poskytuji rozhovory pro on-line média. Moje podnikání se odehrává v on-line světě, protože podnikám prostřednictvím e-shopu Needo.cz, ale zákazníky získávám a povědomí o značce buduji i off-line. Pořádám osobní přednášky na téma "Pečovat a žít" nebo navštěvuji specializovaná zařízení (stacionáře) pro děti a dospělé s kombinovaným postižením.
3. Vaše podnikání úzce souvisí s logistikou, byla to pro Vás na začátku velká výzva?
Spustila jsem e-shop s výrobkem, sklad a logistika tak byly to první, co jsem řešila. Jak dostupnost zásob, tak jejich distribuci, tedy dopravu. Je pro mě důležité, aby byl zákazník spokojený s kvalitou NEEDO výrobků, jejich balením, v němž ho vždy mile překvapí malý dárek, ale také s doručením zásilky a v neposlední řadě s rychlostí dodání. Hledala jsem řešení, které by bylo akceptovatelné mými zákazníky, tj. rychlé dodání bez zbytečného odkladu, doručení domů a na výdejní místa, možnost platit v hotovosti i kartou. Vyhrála Zásilkovna, která mi pomohla v podnikání i s druhým projektem - distribucí kuchařky #UPGRADE, které jsme rozeslali více než 10 tisíc zásilek.
4. Kolik balíků plánujete odeslat v příštím roce? Čekáte navýšení oproti předchozímu roku?
Navýšení v projektu NEEDO očekávám od každého dalšího měsíce, v tom je podstata podnikání. Není mým záměrem stagnovat, ale posouvat se dál, proto bych v budoucnu ráda expandovala do zahraničí (ve formě webové stránky v angličtině). Počet zásile za Needo je v tomto roce přibližně 500 a v příštím roce plánujeme minimálně 2,5 násobné navýšení oproti roku 2020. Nevyčerpali jsme zdaleka všechny možnosti růstu v České republice a na Slovensku a Needo považuji v této chvíli za start-up, který má potenciál růstu se sociálně prospěšným dopadem.
Hlasovat pro Evu můžete pod pořadovým číslem 6.
Z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas. Z deseti žen budou vybrané 3 TOP eŽENY roku 2020 s nejvyšším počtem hlasů.
Slavnostní vyhlášení proběhne v rámci Dne podnikatelů ČR, termín bude upřesněn.