eŽena roku 2021: Pavla Šťastná (10)
Hlasovat pro Pavlu můžete pod pořadovým číslem 10 ZDE. Hlasování probíhá od 1. 10. do 31. 10. 2021 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
VÍCE O PODNIKÁNÍ PAVLY
Webové stránky: www.krasnamamka.cz Začátek podnikání: 2018 Obor podnikání: oblečení pro kojící maminky
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Mým hlavním motivem byla potřeba vnést do módy pro kojící maminky trochu (víc) elegance. V úplných začátcích moje vlastní potřeba.
Tehdy jsem jako novopečená maminka sháněla něco hezkého, v čem se budu cítit zase trochu přitažlivě a zároveň nakojím své miminko. Kojení jsem měla těžce vybojované, takže vzdávat se ho kvůli schůzkám, na které jsem tehdy ještě jako manažerka občas odskočila, nepřipadalo v úvahu. A něco opravdu hezkého, co si vezmu pod sako a v čem pak bezprostředně před, v průběhu nebo po jednání nakojím naprosto diskrétně Amálku, jsem potřebovala jako sůl.
Navíc jsem jako vystudovaná textilačka věděla, že existují nádherné materiály a že se dá výrobek opravdu precizně zpracovat, když se chce. A tak jsem začala.
Měla jste při startu svého podnikání podporu rodiny či nejbližšího okolí?
Obrovskou oporu ve svá rozhodnutí mám od začátku v manželovi. Velkou výhodou také bylo, že pocházím z podnikatelské rodiny, byť jsou nyní moji rodiče velmi vzdáleni. Celkově hodnotím podporu okolí jako velmi důležitou v začátcích podnikání ženy. Ne, že by to bylo u mužů jedno, ale jejich rvavost a průbojnost napříč nedůvěře okolí je od přírody tak nějak přirozenější.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Hned v začátcích mě pochopitelně znervózňovala ta nedůvěra okolí. Komentáře doslova: „No to jsme na Tebe zvědaví“ mi nepřidávaly. Navíc jsem do svého projektu hned od začátku zapojila i svého muže, takže veškerý příjem v tu chvíli plynul z těch minima objednávek, které jsme měli + mateřské. Cítila jsem to jako obrovskou odpovědnost.
Velmi si vážím všech vracejících se zákaznic, kterých je opravdu hodně a pro některé z nich šijeme i teď s nekojící úpravou, protože se do našich materiálů a zpracování jednoduše zamilovaly (i když u nich už kojení není aktuální).
S velkou pokorou také mohu říct, že nás můj projekt už přibližně rok opravdu uživí, aniž jsme museli jsme polevit z našich zásad o lokální výrobě a kvalitě.
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
Přemýšlím, ale celkově jsem za přešlapy vděčná, takže se z nich hodně učím. Ale současně jsem velmi konzervativní, takže se těch opravdu velkých snažím zuby nehty vyvarovat.
Neměnila bych AUTENTICITU a odhodlání stát sama za svojí značkou. Má to obrovský přesah ve srovnání se sebelepší neosobní marketingovou strategií a pro malou firmičku je to navíc neskutečně jednoduchá a přirozená taktika, pokud se věci dělají pořádně a s dobrým úmyslem.