eŽena roku 2022: Adriana Šoltésová
Hlasovat pro Adrianu můžete pod pořadovým číslem 6 ZDE. Hlasování probíhá od 20. 9. do 30. 9. 2022 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
VÍCE O PODNIKÁNÍ ADRIANY
-
Webové stránky: www.puaree.cz
-
Začátek podnikání: 2019
-
Obor podnikání: Výroba přírodní kosmetiky
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Chtěla jsem změnu. Protože práce, kterou jsem dělala, už mě tolik nenaplňovala. Zároveň můj koníček, výroba přírodní kosmetiky, byla pro mě zajímavější a zajímavější, proto jsem se rozhodla udělat krok do neznává a vstoupit do světa podnikání.
Jak a kdy jste začínala?
Začátky byly hodně komické. Vzpomínám si na svůj první pokus o mýdlo, to bylo v roce 2016, které vypadalo tragicky. Ale nevzdala jsem se. Začala jsem si zjišťovat informace, jak se co vyrábí a na co si dávat pozor. Zkoušela jsem řadu různých pokusů, takže to u nás vypadalo jako taková malá drogerie všeho možného. Následovaly kurzy výroby, abych si mohla znalosti zdokonalit. Postupem času jsem byla lepší a lepší a výroba mě bavila čím dál tím víc. Nakonec jsem se rozhodla opustit práci v médiích a vrhnout se do světa podnikání. Rok mi trvalo, než jsem zvládla všechny byrokratické věci spojené s výrobou kosmetiky (certifikace jednotlivých produktů, zařízení provozovny, apod.). Od prvních začátku až po spuštení prvního produktu do prodeje uběhly tři roky.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Začátky. Ze začátku jsem měla problém s byrokracii, když už jsem chtěla začít, vyskytly se komplikace, které mě na pár měsíců musely pozastavi. Ale nakonec všechno dopadlo dobře. Druhým momentem byl rebranding, který následoval po roce a půl. Byl finančně hodně náročný a do toho přišel kovid, takže jsem sama nevěděla, jak tuhle situaci finančně zvládnu. Ale opět vše dopadlo dobře a já jsem ráda, že jsem to nevzdala a vydržela jsem a můžu dále dělat to, co mě nejvíc baví.
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
Rozhodně bych si hned ze začátku najala firmu, která by mi pomohla s celým brandem. To je podle mě nejdůležitější část celého mého podnikání. Pokud je brand postavený dobře, lépe se staví marketing a celé další kroky. Neměnila bych to, jakým způsobem firmu vedu. Jsem svá, řídím se srdcem a nesnažím se vyhovět všem, protože to ani nejde. Podnikání je krásné v tom, že si člověk může dávat stále větší a větší cíle a postupně je zdolávat. A to je to, co bych doporučila, jít si za svým snem a nevzdat se.