eŽena roku 2022: Monika Rummler a Markéta Šťastná

Hlasovat pro Moniku a Markétu můžete pod pořadovým číslem 5 ZDE. Hlasování probíhá od 20. 9. do 30. 9. 2022 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.

VÍCE O PODNIKÁNÍ MONIKY A MARKÉTY

  • Webové stránky: https://www.madeformoms.cz

  • Začátek podnikání: Firmu jsme založily v červenci 2017, e-shop jsme pak spustily v prosinci 2017

  • Obor podnikání: Značka Made for Moms - výběrový online concept store pro stylové maminky s prémiovou přírodní kosmetikou, módou a designovými kousky


PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH

Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?

Vlastní zkušenost, kdy jsme si všimly, že při otěhotnění a po porodu se veškerá péče upíná na dítě a na ženu se zapomíná. Přitom její spokojenost a dobrý psychický a fyzický stav je pro miminko zásadní.


Jak a kdy jste začínala?

Začínaly jsme v roce 2017, kdy jsme v půlce roku založily společnost s ručením omezeným a poté několik měsíců oslovovaly první potenciální značky a stavěly e-shop. E-shop jsme spustily v prosinci 20017 pár dní před Vánoci. Za 5 let existence e-shop náš pracovní vztah s prvními značkami přerostl až v přátelství. U většiny značek, se kterými jsme začínaly se nám povedlo získat exkluzivitu, nejdříve pro Českou a později i pro Slovenskou republiku, případně Maďarsko. Nejdříve jsme se zaměřily na sestavování dárkových sad, kde maminka našla produkty, které mají za cíl ji rozmazlovat. Postupem času se ale dárkové sady upozadily a věnujeme se prodeji a propagaci jednotlivých produktů a značek.


Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?

Momenty, kdy podnikání nejde tak rychle, jak by si člověk přál a představoval. Většinou jsou to chvíle, kdy jsme unavené z rodinného života (postupně jsme se během práce rozrostly na 5 dětí) a do toho se něco zkomplikuje. Ale tyto překážky nás vždy posunou dál.


Navíc první 4 roky rozjezdu jsme každá žila na jiném kontinentu a musely jsme tak skloubit malé děti, počátky podnikání a časový rozdíl 9 hodin. Ale chuť a víra v to, že fakt děláme něco dobrého, nás vždy držela nad vodou a při chuti pokračovat dál.


Musíme si teď často připomínat, jak moc si vlastně vážíme toho, že náš obchod stále funguje. Za poslední 2 roky skončilo mnoho jiných značek, u kterých by nás to nikdy nenapadlo. Máme také velkou radost, že se k nám vrací ženy, které nakupovaly původně jako těhotné s prvním dítětem a nyní už nakupují pro sebe, děti a věci do domácnosti. Navíc se nám ozývají zajímavé osobnosti s možností spolupráce a značky s nabídkou jejich zastupování. To nás utvrzuje v tom, že “něco“ děláme dobře


Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?

Každá chyba, kterou jsme kdy udělaly, nás posunula dál. Naštěstí jsme nikdy neudělaly nějakou velkou chybu, které bychom doteď litovaly. Maximálně tak to, že jsme měly na stole nápady na produkty, na které v tu chvíli nebyl čas / finance a předběhla nás pak konkurence. Ale to k podnikání patří.


Předsudek, že podnikat ve 2, je naprostá katastrofa, je špatný. Pokud si na začátku, v průběhu a za běhu umí lidé říct nějaká svá očekávání a možnosti, tak v tom není problém. Naopak!! Je to neskutečný benefit. Pokud nejste někdo, kdo umí dělat vše najednou (finance, marketing, PR, účetnictví, běhat ze schůzky na schůzku.. ), tak je to pro vás ta správná volba. My máme své role rozděleny a obě máme plné ruce práce.

V dnešní době je navíc spousta skupin, které podporují ženy podnikatelky. A je skvělé, jak se my ženy umíme podpořit a pochválit.