eŽena roku 2022: Pavla Francke

Hlasovat pro Pavlu můžete pod pořadovým číslem 1 ZDE. Hlasování probíhá od 20. 9. do 30. 9. 2022 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.

VÍCE O PODNIKÁNÍ PAVLY


PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH

Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?

Láska k běžeckému lyžování a také nespokojenost s nastavením současného trhu. Běžkařské hole jsou extrémně drahé a často se lámou. Vstoupili jsme s manželem do tohoto podnikání, protože jsme to chtěli změnit. Nabízíme tedy unikátní službu, která tento problém běžkařům vyřeší - mohou si u nás zařídit takové pojištění holí. Když hole zlomí, dostanou od nás bez zbytečných otázek nové hole. Tohle je v odvětví sportovního průmyslu poměrně revoluční myšlenka. To, co se nabízí např. u praček, jsme přenesli do sportovního vybavení. :-)


Jak a kdy jste začínala?

Začínali jsme v roce 2018, kdy jsme již měli základní prototypy běžeckých holí hotové a rozhodli jsme se, že do toho půjdeme na plno. Manžel zajistil vývoj a výrobu produktu a bylo na mě spustit vše do pochodu. V té době jsme začínali z našeho rodinného domečku, kde pobíhalo tříleté batole a na prsu mi viselo další miminko :-) Mé časové možnosti byly tedy z těchto důvodů omezené, i tak se mi to ale podařilo. Vymyslela jsem název značky HAAKON, po norském středověkém vladaři úzce spojeným s běžeckým lyžováním. Na pomoc s vytvářením loga i webových stránek jsem si pozvala šikovné kamarády. Celý rok jsme ladili pojetí naší nové značky, od příběhu po její grafickou linii a koncept, design produktů i komunikační strategii. V roce 2020 jsme spustili prodej prvních výrobků a k našemu velkému překvapení jsme zažili obrovské pozitivní reakce. Ukázalo se, že právě náš osobní příběh manželů, kteří podnikají z podhůří Jizerských hor a snaží se postavit velkým mezinárodním značkám, zaujal nejvíce.


Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?

Dodnes jsou nejtěžší momenty, kdy musím skloubit rodinné povinnosti a povinnosti vůči firmě. Rodina je to nejdůležitější co mám, zároveň firmu jsem vybudovala zcela od nuly a také mi záleží na její životaschopnosti. Když jsou tedy děti nemocné, a že jsou nemocné často :-), je to pro mne největší výzva. Nejvíc si vážím toho, že jsme si za pouhé dva roky fungování značky HAAKON vybudovali velikou prestiž a důvěru u zákazníků co se týče kvality produktu i po lidské stránce. Lidé nás mají rádi a toho si nesmírně vážím.


Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?

Stále pracuji na tom nebrat si některé věci osobně, i ve vztahu k partnerovi. Učím se tedy oddělovat osobní a pracovní záležitosti, což je v rodinném podnikání někdy výzva. V podnikání ostatním doporučím být upřímní - na nic si nehrát, říkat lidem pravdu, uznat chybu. Všichni jsme lidé, všichni naši zákazníci jsou lidé ... pokud tedy i my projevíme naši lidskou stránku, přirozeně k sobě přitáhneme více pozornosti a zájmu.