eŽena roku 2023: Hana Kalábová (4)

Hlasovat pro Hanu můžete pod pořadovým číslem 4 ZDE. Hlasování probíhá od 25. 9. do 5. 10. 2023 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.

VÍCE O PODNIKÁNÍ

Webové stránky: www.barefoot-botky.cz

Obor podnikání: Prodej barefoot bot Od roku 2016 se věnuji prodeji barefoot bot. Mým cílem je šířit povědomí zdravého obouvání mezi širokou veřejnost. Spousta lidí bere barefoot boty jen jako módní trend. Zdravé obouvání by však mělo být součástí zdravého životního stylu.


PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH

Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?

V roce 2016 jsme otevřela rodinnou prodejnu v přímo u nás doma a k tomu spustila eshop barefoot-botky.cz A proč právě barefoot boty? Protože jsme chtěla nabídnout něco, co tu nebylo – zdravou obuv, která umožňuje nohám přirozený pohyb a vývoj. Při hledání vhodných bot pro naše děti jsme zjistila, že v České republice je velmi malý výběr a tak jsem se rozhodla to změnit. Myslím, že se mi tato vize daří.


Po začátcích plných překážek jsem postupně rozšířila nabídku. Do malé prodejny jezdili zákazníci i 50 km. Chtěla jsem koncepci zdravého obouvání více rozšířit, tak jsem otevřela prodejnu i v Kolíně, kde jsem měla prvního zaměstnance. V březnu 2020 jsme se přestěhovali do většího prostoru, abychom mohli nabídnout ještě větší výběr barefoot obuvi. Stále si však zachováváme osobní přístup k zákazníkům, ať už přicházejí do našich kamenných prodejen, nebo nakupují online na našem eshopu. Snažíme se poradit každému zákazníkovi s výběrem bot přesně pro jeho nohy.


Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?

Zažila jsem několik obtížných okamžiků. Dne 2.3.2020 jsme s radostí otevřeli novou prodejnu větších rozměrů, investice přesahovala půl milionu. Bohužel, 14.3. nám pandemie Covidu přinesla nucené uzavření. Ta bezmoc a strach co bude byla obrovská. Boty se objednávají 9 až 12 měsíců dopředu a byl právě začátek jarní sezóny. Na skladě bylo obrovské množství zboží a další na cestě. Věřím, že na tento okamžik nikdy nezapomenu.


Další náročnou dobou byla, když nejmladší dcerce bylo pouhých 8 měsíců. Všechny tři děti byly po dobu téměř dvou měsíců nemocné a já s dětmi spoustu nocí ponocovala. Do toho se mi po druhé ozvala ulcerózní kolitida. Skončila jsem na vysokých dávkách kortikoidů a antibiotikách. V tu dobu jsem přemýšlela, že přestanu podnikat. Neměla jsem sílu na nic. Přerušila jsem na nějaký čas prodejnu u sebe doma. Uvědomila jsem si, že se nechci vzdát, a tak jsem našla sílu postavit zpět na nohy. Tato zkušenost mě posílila a utvrdila v tom, že chci pokračovat.


Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?

Chybami se se člověk učí. Ale zpětně vidím, že kdo neinvestuje a neriskuje se nikam ani neposune. V našem oboru by se občas hodila věštecká koule. Odhadnout 9-12 měsíců dopředu, která značka, barva, velikosti budou nejžádanější je opravdu oříšek. Před 7 lety tu bylo jen pár značek barefoot obuvi, které začínali. Byl neustálý boj s pozdním dodání či kvalitou. Zákazníci neměli moc na výběr a často se boty hned na začátku sezóny rychle vyprodaly. Aktuálně je situace úplně jiná - náš eshop aktuálně nabízí boty od 53 výrobců. Vždy byl můj cíl mít boty na každého a věřím, že se to splnilo a kdo k nám dorazí má velký výběr.