Google Zeitgeist: Nejvyhledávanější slova v roce 2011

Žebříček nejvyhledávanějších slov zveřejnil 14.12.2011 český Google. Z žebříčků největších skokanů a nejhledanějších výrazů můžeme v Česku pozorovat následující trendy roku 2011:

  1. Češi jsou závislí na online hrách a sociálních sítích
    Jako každý rok se i letos do žebříčků skokanů dostalo hned několik online her, kdy největší hvězdou roku 2011 se stala onlinovka Battlefiled 3, následovaná hrami Minecraft, Angry Birds a Kapi hospital. Když se jedná o sociální sítě, tak Facebook a YouTube jsou v Česku vyhledávány nejvíce.
  2. Internet se stává běžnou součástí jejich každodenního života
    Ve srovnání s loňským rokem je vidět jasný trend ve využívání internetu v každodenním životě. Potvrzuje to velký zájem o online překlady, vyhledávání dopravního spojení a míst na mapách. Češi často vyhledávali i nejnovější zprávy a informace o počasí. Velmi silný je přitom růst mobilního vyhledávání, které umožňuje přístup k informacím odkudkoliv a kdykoliv.
  3. Když nejsou online, tráví čas u televize
    Zdá se, že obrazovky české uživatele lákají, když nejsou zrovna na internetu u počítače nebo na mobilu, rádi svůj čas tráví u televize. Letos se nejvíce bavili u televizní show Partička zaměřené na vtipné improvizace, své diváky si našel i český kriminální seriál Expozitura. Čeští uživatelé pravidelně hledají informace o tom, na co se mohou v televizi těšit, výraz “TV program” se umístil v první desítce nejhledanějších slov.

Podle žebříčku skokanů se letošní událostí číslo jedna stalo sčítání lidu a nejsilnějším trendem roku 2011 jsou s jasnou převahou online hry. K dispozici jsou i tématické žebříčky, jako např. TOP média, turistické destinace, nehledanější zboží, „Co je..“ a další – naleznete zde .