Konference ekonomických diplomatů: privátní inkubátor a nová ediční řada AMSP ČR o malém a středním podnikání

Místopředsedkyně AMSP ČR Pavla Břečková představila na letošní výroční konferenci ekonomických diplomatů v Černínském paláci první publikaci z nové edice AMSP ČR Řízení exportních rizik malé a střední firmy. Během příštích měsíců navazujeme dalšími dvěma tituly: Inovace a jejich financování v malé a střední firmě a Řízení exportních příležitostí malé a střední firmy.

Velkou pozornost na konferenci vzbudila prezentace prvního privátního inkubátoru Meohub. „Pět vítězných českých firem se od září stěhuje na rok do New Yorku, odkud budou dobývat Ameriku. Připraveno je tam pro ně veškeré zázemí od kancelářských a skladových prostor až po kontakty, které hrají klíčovou roli. Teď už to bude na nich a my jim držíme palce,“ sdělila diplomatům Pavla Břečková. Jedná se o společný projekt Asociace a americké rodiny Rausnitzů, kterým se nápad velmi líbil. „Jsme naprosto nezávislou Asociací, nečerpáme ani korunu státních peněz, a neplatí to ani naši členové z členských příspěvků. Jde o výhradně privátní peníze partnerů, kteří se v dané aktivitě chtějí angažovat,“ odpověděla místopředsedkyně na dotaz, kolik stojí newyorský inkubátor státní pokladnu.

K dalším výrazným aktivitám na podporu exportu malých a středních firem náleží průběžné teritoriální workshopy, které letos vyvrcholí opět na Dni podnikatelů Exportním fórem, jenž bude zaměřeno tentokrát na Francii. Pod drobnohledem byl též nejnovější exportní průzkum, jehož výsledky byly prezentovány již v minulém týdnu za účasti ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka. „Exportní průzkum pravidelně mapuje náladu malých a středních exportérů, jejich preference i obavy. Byl proveden za účasti agentury Czech Trade a ČEB, s nimiž musím hodnotit spolupráci jako skutečně výbornou“, upřesnila na konferenci Břečková, a hned vzápětí představila letošní novinku: AMSP ČR začala systematicky připravovat analýzy, které se jeví velmi úspěšné. „Od průzkumů se odlišují tím, že analýzy vycházejí z celkových dat, například ČSÚ, MPO, MZV apod., kde ve zkrácené a prozdrojované formě ukazujeme reálný stav určitého segmentu. Chceme se vyhnout častému nešvaru dneška, tedy používání pojmů a dojmů, a naopak seriózně argumentovat ověřenými čísly“, zakončila své vystoupení místopředsedkyně AMSP ČR Pavla Břečková.

Vše o exportu a obchodu malých a středních firem představujeme průběžně v magazínu AMSP ČR – TRADE NEWS, který si získal nejen vysoké odborné renomé, ale byl i oceněn jako nejlepší B2B časopis.

Více k publikacím AMSP ČR o MSP:
www.management-controlling.cz.