MATKY-PODNIKATELKY JSOU SKUTEČNÝMI MISTRY V TIME MANAGEMENTU
V posledních letech přibývá žen – podnikatelek. Pomyslným milníkem pro změnu bývá často rodičovská dovolená a snaha přispět do rodinného rozpočtu. Jaké jsou jejich silné stránky? A v čem jsou ženy mnohdy lepšími obchodními partnery než muži?
Počet podnikatelek se zvyšuje
Ženy rovněž vyčnívaly v době koronavirové krize, kdy celková nezaměstnanost v prosinci 2021 klesla jedině díky zaměstnávání žen, primárně mimo průmysl. Počet podnikajících žen se stále zvyšuje, ženy se dostávají do popředí zájmu i v oblasti rovnosti odměňování a v dalších tématech.
V obou podnikatelských skupinách – tedy mezi muži i ženami – výrazně převažují volné živnosti nad ostatními typy živností; u žen jde dokonce o dvoutřetinovou převahu (67,1 %), zatímco u mužů „pouze“ o 53,5 % všech živností.V případě mužů živnostníků je rovněž velký podíl řemeslných živností – třetina všech typů živností (33,1 %); i v případě žen hrají řemeslné živnosti důležitou roli v jejich celkovém živnostenském podnikání s podílem 15,8 %. Koronavirová krize rovněž přispěla ke zvýšení počtu živnostenských oprávnění mužů i žen.
Ženy v České republice však stále vlastní jen 15 % firem.