Ministerstvo kultury představilo na včerejší tiskové konferenci zvýšení koncesionářských poplatků

Zvednutí koncesionářských poplatků, nebo jen debata o takovém zvednutí, za veřejnoprávní média – televizi a rozhlas – vždy vyvolá velký rozruch. Tentokrát však nejde pouze o zvýšení poplatků u televize o 15 Kč a u rozhlasu o 10 Kč, ale také o rozšíření toho, za co musí každá domácnost platit – do výčtu zařízení k televiznímu nebo rozhlasovému přijímači přibyde také nově tablet nebo mobilní telefon.

Změnit by se měly koncesionářské poplatky také u firem, kdy nejmenší firmy s počtem do 25 zaměstnanců by neodváděly koncesionářské poplatky.

V případě firem s 25 až 49 zaměstnanci to bude pětinásobek výše poplatku pro domácnost. U společností s 50 až 99 zaměstnanci desetinásobek. Pro 100 až 199 člennou firmu bude koncesionářský poplatek stanoven ve výši dvacetinásobku výše poplatku pro domácnost. Pro největší střední firmy v rozmezí 200 až 249 zaměstnanců to bude třicetinásobek výše poplatku pro domácnost. Dále poplatek poroste pro firmy s 250 až 499 zaměstnanci na sedmdesátinásobek a pro firmy s více než 500 zaměstnanci to bude stonásobek poplatku pro domácnost.

Ministr navrhované zvýšení, které má přinést 865 milionů do rozpočtu České televize a 331 milionů pro Český rozhlas, komentoval slovy „Držíme se při zemi“.

Toto vyjádření naopak drží při zemi české podnikatele, pro které je to v současné době další finanční zátěží a opětovně dostávají české firmy ránu pod pás v souboji na evropském a světovém trhu.