ROK RODINNÉHO PODNIKÁNÍ 2018 na sociální síti

Podělme se o své dojmy, zážitky, názory, fotografie, zkušenosti s rodinným podnikáním Přispějme, lajkujme, vytvořme virtuální komunitu.  Kde? Nově na Facebooku Rok rodinného podnikání 2018

Zatímco starší generace zakladatelů upřednostňuje osobní komunikaci, přátelská setkání, společně trávené volnočasové aktivity se svými zaměstnanci, zákazníky či dodavateli, mladší nástupnická generace je jak „ryba ve vodě“  v prostředí on-line komunikace.  Požadavek mladší generace na obsahový marketing, aktualizaci  www stránek, zviditelnění značky rodinné firmy na sociálních sítích – to jsou témata, která v mnoha rodinných firmách vedou k názorovým střetům.

Přitom dle odborníků až o stovky, tisíce, miliony korun mohou přicházet ročně tuzemští podnikatelé díky zdánlivé maličkosti – minimální či dokonce žádné aktualizaci svých webových stránek, nepřítomností na sociálních sítích (Facebook, You Tube, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat , Pinterest, Tinder apod).  Jaké jsou výsledky výzkumu? Svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků,  webovou prezentaci užívá pouze 70 % z nich.  MSP jsou na tom trochu lépe, aktualizují své stránky z 23 %, 82 % firem s deseti a více zaměstnanci nějakou webovou prezentaci má.  V ČR je 50 % firemních prezentací neaktuálních – respektive poslední aktivita na nich byla zaznamenána více než před rokem.  Je logické, že takový web či stránka na sociální síti postupně zestárne, neplní poslání, ke kterému je předurčena – neoslovuje zákazníky, nevede k sociálnímu dialogu, neláká potenciální zaměstnance, nepřináší podnikatelům nové zakázky. [1]

Je všeobecně známo, že členové skupiny na sociální síti jsou navzájem ovlivňováni vzájemnými vztahy uvnitř sociální sítě a vztahy s různými institucemi v sociálním okolí člena. Čím větší je míra důvěry mezi členy sociální sítě, tím lépe se sociální síť rozvíjí a prosperuje. Umožňuje diskusi, chat, blogy, sdílení fotografií, informací, sdružování a vzájemnou zábavu. Základem sociálních sítí je sdílení obsahu a navazování nových spojení.[2]

 

Pojďme rozvinou naši sociální síť.

 


[1] Lobby.cz 1/2018. Jak nepřicházet o zákazníky, dostupné z http://www.lobby.cz/home/casopis/aktualni-cislo/

[2] Zdroj: https://it-slovnik.cz/pojem/socialni-sit/?utm_source=cp&utm_medium=link&utm_campaign=cp