Konference s názvem „3. a 4. fáze EET: Papír nebo mobil?“ se uskuteční v pátek 21. února 2020 v ostravském hotelu Clarion. Připravila ji Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) spolu s Ministerstvem financí a Finanční správou.
„Slýchali jsme celou řadu černých scénářů, jak to nebude fungovat a jak budou zavírat obchody. A tyto scénáře se nepotvrdily,“ zdůraznila nedávno na první konferenci s touto tematikou konané v pražských Letňanech před sálem zcela naplněným řemeslníky vicepremiérka a ministryně financí Alena Schillerová.
Právě na řemeslníky, jejich cechy a další profesní spolky, které AMSP ČR před časem vyzvala k účasti na projektu Fandíme řemeslu, do kterého se jich zapojilo více než 20, je celý seriál konferencí zaměřen.
Pozvánku s registračním formulářem najdete zde, účast je zdarma. Další konference se uskuteční 20. března v Brně a 3. dubna v Liberci.
Ubyde finančních kontrol?
Schillerová v reakci na četné dotazy z publika mimo jiné uvedla, že smyslem zavedení EET také bylo snížit počet finančních kontrol a tak odlehčit podnikatelskému sektoru. EET totiž podle ní finanční správě umožní získat zásobu dat, z jejichž analýzy vyplynou vodítka pro posuzování oprávněnosti daňového účetnictví podnikatelů, takže nebude nutné vysílat do provozovny kontrolory. Vicepremiérka také potvrdila, že platby platebními kartami jsou z EET na základě rozhodnutí Ústavního soudu vyňaty.
„Paní vicepremiérka potvrdila účast na všech plánovaných konferencích a vyhradila se čas na odpovídání dotazů od podnikatelů,“ říká členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR Eva Svobodová.
Třetí a čtvrtá fáze EET startuje 1. května 2020. Bude se týkat až 300 000 podnikatelů, kteří si budou moci zvolit mezi elektronickou (on-line) evidencí tržeb a možností tzv. papírové evidence tržeb (zvláštní režim off-line).
Papír, nebo mobil?
Účastníci konferencí dostanou odpovědi nejen na základní otázky, jako koho se evidence tržeb týká, jaké tržby jí podléhají, jak se na ni připravit a jaké povinnosti bude nutno plnit, ale dovědí se také, zda a proč je pro ně vhodná elektronická nebo papírová evidence tržeb či zda je možné obě varianty kombinovat. Zároveň bude diskuse věnována specifikům EET a také vyvrácení některých mýtů, které ve společnosti kolují.
„Oceňujeme možnost papírové varianty evidence pro nejmenší podnikatele, kterou však podle našich odhadů využijí jen nižší procenta nově evidujících. S ohledem na stále dostupnější a levnější řešení EET na trhu totiž nebude složitá administrativa dávat pro většinu z nich smysl,“ bilancuje Eva Svobodová.
Josef Jaroš, garant projektu Fandíme řemeslu a většinový vlastník poradenské společnosti APOGEO, dodává: „Pozitivní dopad EET dokládají například čísla Českého statistického úřadu o tempu růstu tržeb v pohostinství a stravování, kde meziročně vzrostly o více než 20 procent.“
Podle dat ČSÚ také tempo růstu průměrné hrubé mzdy v pohostinství v posledních třech letech výrazně převýšilo mzdovou dynamiku ve zbytku České republiky. Mezi roky 2017-2019 byla dynamika růstu mezd v tomto sektoru v průměru rychlejší o 7,4 procentních bodů.
Tisková zpráva