Vysokoškolská platforma následuje příklad AMSP ČR a nasazuje ostré tempo v hledání cest k rodinnému podnikání.

Vysokoškolská platforma rodinného podnikání v ČR  v koordinaci s AMSP ČR pokračovala v odborných workshopech, tentokráte s mezinárodní účastí. Ve dnech  4.- 6. prosince se na Vysoké škole finanční a správní, a.s. v Praze sešli zástupci vysokoškolských pracovišť z Polska, Německa, Islandu, Španělska, Řecka, Lotyšska, Bulharska.  Zatímco ve Španělsku je rodinné podnikání ukotveno v legislativě, v Bulharsku mají pro rodinné firmy zvláštní právní předpisy, v ostatních zemích jsou rodinné podniky zařazovány do kategorie MSP.

Účastníci vytipovali problematické oblasti, ke kterým by chtěli připravit výukové programy. Při řízení nástupnické strategie je diskutovaným tématem řízení konfliktů, interní komunikace. Při zkoumání marketingové vitality rodinného podnikání se ukazuje skutečnost, že především první generace využívá intuitivní marketing. Až druhá generace se zaměřuje na trendovější nástroje marketingové komunikace, na analýzy zákaznických segmentů, na proces řízení marketingu prostřednictvím strategického plánu – vzdělávání by tak mělo být zaměřeno na Marketing 4,0. Diskutovanou oblastí též byly administrativně-právní aspekty rodinného podnikání a společný požadavek na podporu pozitivního vnímání podnikatelských rodin.