Změny v eNeschopenkách

Málokdo čekal, že jejich využitelnost se ukáže během takto krátké doby. Právě eNeschopenky také napomohly České republice ve zvládnutí koronavirové krize. Projekt eNeschopenek tak prošel zatěžkávací zkouškou, v níž velmi zdařile obstál. Zavedení eNeschopenek a jejich zdokonalování je dalším krokem veřejné správy ke snížení administrativní zátěže podnikatelů. Jedná se tak o zjednodušení a celkové zjednodušení pro podnikatele, čímž se částečně odstraňuje jedna z překážek pro začínající podnikatele. Od počátku spuštění však aplikace prošla řadou změn, například ve změnových notifikacích.

V lednu ČSSZ zprovoznila dvě novinky v oblasti eNeschopenek pro zaměstnavatele. První z nich je Informace o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnance. V tomto případě zaměstnavatel získá aktuální údaje o pracovní neschopnosti zadáním rodného čísla. Druhou novinkou je přehled zpracovaných podání o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnanců. Tuto novinku ocení zejména mzdová oddělení společností. Díky této novince se získají přírůstky zpracovaných dokladů o pracovních neschopnostech zaměstnanců ve zvoleném období až do délky 31 dnů.

V březnu a dubnu se ČSSZ soustředila na vylepšení uživatelského prostředí, kdy se mzdovým a personálním oddělením ulehčila práce, když byl vylepšen způsob zobrazování detailů ve výstupech ve formátu PDF. Hlavním vylepšením je doplnění variabilního symbolu zaměstnavatele a profese.

Do budoucna bude služba doplněna o další formát výstupu .xml, který umožní zejména automatizované zpracování. Zároveň by mělo dojít k umožnění tisku seznamů v černobílém formátu, kdy dojde k upuštění od současných vybarvených plných ploch, jenž zbytečně navyšují náklady pro administrativu.