Pravidla soutěže

Hledáme inspirativní příběhy rodinných firem, které úspěšně překonaly mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu, čestném jednání a tradici firmy, kterou zamýšlejí zachovat prostřednictvím svých následníků i pro další generace. Rodinné firmy podnikají promyšleně, odpovědně, v dlouhodobém horizontu a také pomáhají v místě, kde působí. Je pro ně důležitá i podpora rodiny v podnikání, sdílení zkušeností, aj.

Koho hledáme?

  • Rodinné firmy (zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání)

  • Firmy do 250 zaměstnanců

  • Nikoli místní pobočky velkých společností

  • Nikoli neziskové, nestátní organizace, sociální podniky apod.

Základní podmínky

Kategorie Malé firmy

  • Obrat do 10 mil. EUR,

  • bilanční suma do 10 mil. EUR,

  • doba podnikání alespoň 5 let,

  • maximálně 50 zaměstnanců,

  • firma bez delikventní úvěrové historie,

  • rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,

  • zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání

​​

Kategorie Střední firmy

  • Obrat do 50 mil. EUR,

  • bilanční suma do 43 mil. EUR,

  • doba podnikání alespoň 5 let,

  • maximálně 250 zaměstnanců,

  • firma bez delikventní úvěrové historie,

  • rodinná firma z pohledu vlastnické struktury,

  • zapojení dvou a více rodinných příslušníků do podnikání.

Ostatní podmínky soutěže

Nominovaný

  • Nominovaný musí souhlasit se zasláním nominace a s pravidly soutěže.
  • Firmy mohou být nominovány vždy jen do jedné kategorie soutěže (vyjma Ceny veřejnosti).

Nominující

  • Nominující se zavazuje, že všechny jím/jí uvedené údaje odpovídají skutečnosti.
  • Nominujícím může být PR agentura; firmy rovněž mohou nominovat samy sebe.

Nelze nominovat

  • vítěze předchozích ročníků,
  • pobočky větších společností,
  • neziskové organizace, sociální podniky, příspěvkové organizace apod.,
  • partnera aktuálního ročníku soutěže.

AMSP ČR si vyhrazuje právo

  • sama nominovat příběhy,
  • vyřadit nominace, které budou v rozporu s pravidly soutěže nebo budou směřovat k potlačení
  • lidských práv a svobod či podněcování netolerance a nenávisti vůči jakékoli osobě či skupině osob  

Co nás zajímá? (hodnotící kritéria)

Podnikatelský příběh, obor podnikání, zvládání překážek, vize, strategie firmy, komunikace, příp. pozitivní dopad podpory na místní komunitu:

  • Inspirativní a zajímavý podnikatelský příběh, překonané překážky

  • Příprava či zkušenosti z generační výměny

  • Promyšlenost, systematičnost činnosti firmy

  • Péče o zaměstnance

  • Odpovědný přístup firmy ve všech oblastech její podnikatelské činnosti


Specifika pro hodnotící komisi:

  • Jedinečnost produktů či služeb

  • Exportní zaměření firmy a zahraniční expanze.

  • Navázání na práci předků a rozvoj regionální tradice, případně její
    rozvinutí v moderní době.

  •  Příkladný přístup k zaměstnancům, vzdělávání lidí, příklady mimořádné sociální péče o zaměstnance a jejich rodiny.

  • PR hodnota firmy, stávající a potenciál v této oblasti.

  • Společenská a lokální odpovědnost (podpora regionálních škol, zaměstnávání učňů, podpora řemesel, spolupráce s vysokými školami, podpora dětského a mládežnického sportu).

  • Stabilizace lidí a rozvoj podnikání na venkově.