Adéla Humlová - Sofidea/Life Designer

Jméno: Adéla Humlová
Název firmy: Sofidea s.r.o.
Pozice ve firmě: Jednatelka
Obor podnikání: Vzdělávání - konzultace v oblasti personálního managementu; koučink
Počet zaměstnanců ve firmě: 1
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Firmu jsem založila jako konzultační společnost zaměřenou na personální management a koučink. Osobní rozvoj je posledních 15 let středem mého zájmu. Na projektech pracuji buď sama, nebo s externími lektory.

Minulý rok jsem se svou dcerou Hankou začala novou etapu teď už společného podnikání. Začaly jsme vytvářet inspirativní diáře a deníky v jednom a na konci roku jsme odstartovaly jejich prodej pod značkou Life Designer. Diář nabízíme společně s Průvodcem na cestě za svou vizí, jehož jsem autorkou.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Nejtěžší pro mne bylo být na všechno sama. Dříve jsem byla zvyklá pracovat s týmem. Navíc, když jsem se věnovala stálému zákazníkovi, zanedbávala jsem obchod a to se po skončení zakázky projevilo propadem v obratu. Teď jsem moc ráda, že pracujeme v tandemu s dcerou. Jednak proto, že si dobře rozumíme a práce je pak radost, ale také proto, že vzájemně využíváme odlišných zkušeností a názorů.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Největší radost mám z toho, že jsem poprvé v životě začala vyrábět hmotný produkt, který vnímáme jako užitečný, praktický a krásný. A reakce prvních uživatelů to potvrzují. Má pro mne vysokou hodnotu i to, že mohu touto cestou předávat své zkušenosti své dceři a zároveň se od ní učit.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Máme spoustu nápadů, jak bychom náš sortiment chtěly rozšířit o různé nástěnky a organizéry. Chceme se naučit prodávat naše výrobky v Čechách a pak je nabídnout i v zahraničí. Uvažujeme i o elektronické verzi Life Designeru. Ale to je zatím daleko.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Musíme být velmi opatrné v investicích. Naše nápady a nadšení jsou naším velkým aktivem, ale zároveň naším velkým rizikem. Potřebujeme se soustředit na to, co máme a to nejprve zhodnotit, odladit proces, aby byl jednoduchý a nesvazoval nás časově a vytvořit si finanční rezervu pro další investice.