Berenika Belko - zeon shop

Jméno: Berenika Belko
Název firmy: zeon shop
Pozice ve firmě: COO
Obor podnikání: retail, e-commerce
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K založení naší společnosti nás spolu s dalšími 3 spoluzakladateli vedla situace spojená s pandemií Covid 19. Když jsme na konci roku 2020 řešili, že většina obchodů s výjimkou ​​potravin byla zavřená, napadla nás myšlenka možnosti spojit se s kamennou prodejnou a prodejcem prostřednictvím videohovoru a nakoupit tak online, ale se všemi výhodami, které nabízí nakup přímo v prodejně. Rozhodli jsme se tedy založit platformu, která by umožnila zákazníkovi spojit se v reálném čase s prodejcem, klást mu otázky ohledně produktu, vidět produkt, nechat si poradit a následně za vybrané zboží i přímo během videohovoru zaplatit. V dubnu 2021 jsme tedy založili náš start-up a začali pracovat na budování platformy.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Na začátku nám rozhodně pomohlo to, že jsme měli jasnou vizi, co chceme na trh přinést. Velmi rychle jsme si upřesnili představu, jak by měla platforma vypadat, co by měla splňovat, jaké funkcionality prodejci či kupujícímu nabídnout. Na základě toho se nám snadněji plánovaly jednotlivé kroky při budování společnosti a vývoji platformy.

Jako výzvu jsme od začátku vnímali budování týmu. Trh práce se i díky pandemii změnil, a tak se pro nás jako jedna z největších výzev ukazoval právě nábor nových, kvalitních zaměstnanců, protože je jich na trhu hlavně v oblasti IT vývoje momentálně stále velmi málo.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Za náš největší úspěch pokládáme to, že od prvotní myšlenky o založení platformy pro nakupování přes videohovor po její uvedení na trh, uběhl prakticky jen rok. Byl to náročný rok plný výzev, ale když se nám platformu podařilo spustit a vidět ji reálně fungovat, byl to skvělý pocit.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Naším cílem je momentálně získat na českém a slovenském trhu co nejvíce prodejců, kteří budou naši platformu využívat a poskytovat tak pro své zákazníky extra servis v podobě nakupování přes videohovor. Jakmile se nám podaří platformu zviditelnit a zpopularizovat mezi prodejci, budeme se snažit o její zpopularizování i mezi samotnými nakupujícími, aby tuto službu u svých oblíbených prodejců i sami vyžadovali. Co se týče rozšiřování trhů, tak tam máme v blízké době v plánu zaměřit se na rakouský a německý trh a později i na další evropské země.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Trvání na termínech. Od začátku jsme měli určené cíle, kterým jsme se snažili přiřadit i přesné termíny, do kdy bychom je rádi stihli. Ovšem samozřejmě některé věci se nedají předvídat, ne všechno vždy záleží jen na nás a na našich rozhodnutích, a tak jsme i my museli některé termíny posouvat, což není vždy potěšující zpráva, ale kvalita výstupů a konečný výsledek je vždy nejdůležitější.