BeWooden - Patrik Babinec

Jméno: Patrik Babinec
Název firmy: BeWooden
Pozice ve firmě: spoluzakladatel, business development
Obor podnikání: módní průmysl
Počet zaměstnanců ve firmě: 6
Kraj: Moravskoslezský kraj

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Při práci v korporátní sféře jsem si uvědomil, že to není přesně to, co hledám a že bych chtěl zkusit něco jiného. Společně s dvěma kamarády, Ctiradem a Jakubem, jsme založili značku BeWooden a již přes dva roky vyrábíme originální módní doplňky pro lidi, kteří chtějí vystoupit z řady, vyjádřit sami sebe a ignorovat klasickou, obyčejnou módu.

V BeWooden se zaměřujeme na jednotlivce, vybízíme člověka ke kreativitě a seberealizaci. Při výrobě spolupracujeme s místními řemeslníky a využíváme především zbytkových kusů kvalitního dřeva z lokálních dílen.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Ze začátku nám určitě pomohlo, že každý z nás měl jisté zkušenosti z předchozích zaměstnání. Je obrovská pomoc, když si člověk může udělat určité věci (jako například profesionální fotografie, základní právní věci, nebo znalost výrobních procesů) sám, ušetří tak nejen finance, ale také má jistotu, že má danou věc pod kontrolou. Jako relativní komplikace se mohla jevit skutečnost, že jako firma prakticky fungujeme na dálku v několika různých městech a zemích. To jsme ale rychle vyřešili pomocí moderních technologií a nástrojů na správu úkolů.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Za největší úspěch považujeme tisíce spokojených zákazníků - ač z různých zemí, mluvících různými jazyky - všichni věříme v jedinečnost a originalitu člověka vyjádřenou právě pomocí módy. Za obrovský úspěch také považuji to, že se nám daří komunikovat s našimi zákazníky a se spoustou z nich jsme se prakticky stali velmi dobří přátelé.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Během několika let plánujeme otevřít první vlastní kamenné prodejny v Česku, Německu a Polsku a dále rozšiřovat distributorskou síť po celé Evropě. Těšíme se také na rozšíření produkce o nové produkty. Co zůstane stejné je naše orientace na zákazníka, perfektní zákaznický servis a doživotní záruka na naše produkty.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Určitě bych se dnes vyvaroval rozprostření sil mezi mnoho úkolů. Myslím si, že je mnohem lepší se soustředit na jeden úkol (v našem případě se jednalo o zahraniční trh) a ten dělat pořádně, než se pustit do více úkolů a každý udělat jen na půl.