Eliška Nováková - Ze Stodoly

Jméno: Eliška Nováková
Název firmy: Ze Stodoly
Pozice ve firmě: obchod a marketing
Obor podnikání: výroby potravinářských výrobků
Počet zaměstnanců ve firmě: 0 (jenom rodina)
Kraj: Kraj Vysočina

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Přála jsem si od malička být podnikatelkou, stejně jako můj táta. Přišla nabídka pracovat v rodinné firmě a to se prostě neodmítá. Před více než rokem vznikla značka Ze Stodoly, která se zabývá lisováním olejů za studena. Každá lahvička projde našima rukama, zkrátka celý proces je manuální. Na kvalitě si dáváme záležet a věříme, že se nám to daří.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Nejvíce nám pomohla a stále pomáhá firma mého strýce – Nominal. Dělá nám hlavní distribuci, za což jsem nesmírně ráda. Další plus je moje rodina, která táhne za jeden provaz, i když je to občas těžké, oddělit pracovní a osobní život. S čím mám problém je dělat pravidelné porady. Děláme to jako druhou práci nebo dá se říct koníček a občas nezbývá čas právě na porady. A neustále pracuji na svém přístupu k rodině, aby byl každý správně namotivovaný, odváděl skvělou práci a aby nás to stále bavilo, jako doteď. Jsme firma potravinová, tudíž vyznat se, co se smí a co ne podle legislativy, je trošku oříšek. Například jsme museli přetiskávat etikety, právě kvůli legislativě, a každý přetisk stál několik tisíc. Nebo jsme si objednali špatnou velikost krabiček, prodělali jsme několik tisíc na food akci, ale to k podnikání patří. Někdy jsou lepší dny a jindy zase horší, ale stále nás to baví a naplňuje.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Když se firma Ze Stodoly dostává do podvědomí více lidí a její oblíbenost se zvedá. Je to znamení, že naši práci děláme velmi dobře. A ten posun u každého člena rodiny, hlavně to vidím u sestry, jak se posunula o obrovský kus vpřed.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Oleje Ze Stodoly budou nejprodávanější v ČR. Budeme si moci dovolit stánek na větších akcích aniž bychom prodělali. Budeme mít zaměstnance, kterého práce bude bavit a zároveň bude odvádět skvělou práci.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Bude to znít jako klišé, ale je tomu tak. Dvakrát měř, jednou řež. To platí hlavně u materiálu, který si objednáváme. Kolikrát jsme objednali na poslední chvíli materiál a stejně to nebylo ono.