Lukáš Brchl - Dronetag s.r.o.

Jméno: Lukáš Brchl
Název firmy: Dronetag s.r.o.
Pozice ve firmě: CEO
Obor podnikání: Identifikace a koordinace dronů
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

V listopadu 2018 jsme se zúčastnili hackathonu, který byl organizován podnikatelským inkubátorem ESA BIC Prague. Vzhledem k tomu, že jsme během akce vymysleli projekt, který nám i porotě dával smysl, rozhodli jsme se v něm pokračovat i po skončení soutěže.

Díky tomu vznikl startup Dronetag, který se zabývá bezpečnou integrací dronů do vzdušného prostoru. Slouží k tomu IoT zařízení, které se umístí na dron a zprostředkuje komunikaci s ostatními účastníky letového provozu. Dronetag také vyvíjí aplikaci, kde se uživatelé mohou ujistit, že provádí svůj let v rámci předpisů a zároveň vidí polohu ostatních dronů. Dlouhodobým cílem je umožnit dronům bezpečný vstup do vzdušného prostoru a předejít jakýmkoliv jejich nehodám.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Jako studenti, kteří s podnikáním ještě neměli zkušenosti, pro nás byl složitý proces založení firmy a vše kolem její údržby (účetnictví, právní záležitosti, provoz atd.). Naštěstí se nám pár měsíců po začátku podařilo dostat do podnikatelského inkubátoru ESA BIC Prague a získat tak prvotní prostředky na vývoj a podnikatelské poradenství.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Za náš největší dosavadní úspěch považuji úspěch v mezinárodní soutěži zaměřené na navigaci Galileo Masters. Z přibližně 200 projektů se nám podařilo vyhrát jednu ze třech hlavních cen a získat tak další finanční prostředky na vývoj.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Trh dronů v souvislosti s novou legislativou, která bude umožňovat pokročilejší operace, má exponenciální průběh. V následujících několika letech tedy chceme v tomto oboru zůstat a starat se o bezpečný a koordinovaný provoz dronů. Až se nám podaří vybudovat dostatečně silnou pozici na trhu v EU, rádi bychom s našim řešení expandovali do USA.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Na začátku bychom se snažili soustředit na co nejméně věcí, což by nám umožnilo dřívější uvedení MVP na trh.