Martin Wild - Tohlejo/ Marketum

Jméno: Martin Wild
Název firmy: Tohlejo s.r.o.
Pozice ve firmě: CEO, co-founder
Obor podnikání: marketing
Kraj: Plzeňský kraj

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Jsem z rodiny podnikatelů, kamarádi našich rodičů jsou většinou také podnikatelé, takže mi to přišlo přirozené, začít dělat něco svého. Hned po střední jsem začal hledat obory, které bych mohl dělat. Začalo mě hodně zajímat online prostředí a marketing. Po nějaké době v online marketingu jsme narazili na zásadní problém, že celý trh reklam je velmi nepřehledný, navíc se složitě vyjednávají ceny a hledají vhodné prostory pro reklamu.

Proto jsme se rozhodli založit projekt marketum.cz, abychom všechny nabídky, jak na webech, sociálních sítích včetně influencerů, ale třeba i v časopisech, přidali na jedno místo a firma si tak mohla vyfiltrovat podle vlastního zaměření a ceny jednotlivé nabídky, které se jí nejvíce hodí. Díky jednoduchému nákupu přes naší platformu má každý současně garanci, že obchod proběhne zcela podle dohodnutých pravidel a v pořádku.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Na začátku mi pomáhalo poslouchat rozhovory s úspěšnými podnikateli, jak v angličtině, tak v češtině, číst různé knihy o podnikání a tím se poučit z chyb druhých a srovnat si, jakým se mám vydat směrem. Naopak mi podnikání komplikoval stát, jelikož jsem musel projekt ještě před spuštěním konzultovat s různými odborníky, od účetních až po právníky. Projekt se staví do role zprostředkovatele a tím pádem jsme museli mít vše správně nastavené.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Že jsem docela brzy dokázal vybudovat firmu, která mi generuje malý příjem a díky tomu mám čas a prostor věnovat se projektům jako je marketum.cz, tohlejo.cz a dalším, které mi dávají smysl a zlepšují jednotlivé trhy.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Máme v plánu nejprve rozšířit projekt na českém trhu a zjistit všechny potřeby jak zákazníků, tak prodejců reklamních prostor a podle toho web dále přizpůsobovat. Následně bychom chtěli expandovat s tímto projektem do dalších zemí. Dále máme ještě několik dalších podnikatelských aktivit. Jednou z nich je portál tohlejo.cz zaměřující se na pomoc podnikatelům, kteří dělají skvělé služby, ale nejsou vidět tolik, kolik si zaslouží. Díky jednoduché registraci mohou své služby ihned prezentovat. Tím také pomáháme objevovat zákazníkům nejlepší služby v jejich okolí. Chtěli bychom tímto projektem zlepšit trh služeb. Naším hlavním cílem je vytvářet a provozovat projekty, které díky moderním technologiím zlepšují celá odvětví.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Určitě bych projekty vyvíjel mnohem méně složitě a funkcionality nechával doprogramovávat až po spuštění projektu. Až poté se vám otevřou oči a pochopíte, jakým směrem se vydat, co trh potřebuje a co naopak ne. Takže určitě spustit projekt co nejdříve a upravovat v průběhu.


Tento příběh byl vytvořen za spolupráce s xPORT VŠE Business Accelerator, jejímž je tento startup členem.