Michaela Kloudová - Genster.cz

Jméno: Michaela Kloudová
Název firmy: Genster.cz
Pozice ve firmě: Zakladatelka
Obor podnikání: Fashion
Počet zaměstnanců ve firmě: 4
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Bude to znít jako klíšé, ale důležitý zlom pro mě byl vážný pád z koně. Díky komplikacím jsem se začala dívat na některé věci jinak a rozhodla jsem se toho spoustu změnit. Od té doby se snažím žít tak, abych vždy měla uspokojivou odpověď na otázku: “Proč to dělám?”. Odešla jsem tedy z korporace a začala pracovat na vlastním projektu.

Genster.cz je první online stylingová služba pro muže v České republice. Zkušené fashion stylistky oblečení pro klienty nejen vyberou, ale i nakoupí a zašlou spolu s návodem až domů. Klient si nechá jen to, co mu sedí. Zbytek pošle zpět. Cílíme tak na klienty, které nakupování nebaví nebo na to prostě nemají čas, ale zároveň si uvědomují, že vzhled je v dnešním světě velice důležitý.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Pomáhá a vždy mi pomáhalo především nadšení lidí kolem mě a jejich chuť dělat něco navíc a měnit zajeté systémy a zvyky. Ohromným přínosem také byly diskuze s lidmi z různých oborů, protože jejich názory vždycky přinesly nový a většinou i zajímavý pohled na věc.
Život mi naopak komplikují věci, které se dlouho táhnou, i když by na jejich řešení nebylo třeba tolik času.
Dále to je určitě byrokracie a administrativa, která zabírá spoustu drahocenného času a představuje tak pro mne a další menší podnikatele velikou zátěž. Myslím si, že to je jeden z nejdůležitějších apelů na politiky, protože hlavním pilířům (malým a středním podnikatelům) naší ekonomiky to v poslední době příliš neusnadňují.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Co se týče konkrétních výsledků, tak jsem ráda, že jsem byla v minulosti součástí projektů, které pomáhají lidem a zároveň dokážou fungovat komerčně, bez jakýchkoli dotací. Navíc se jim daří čím dál tím více, což je v době, kdy uspěje necelá 1 firma z 10, veliký úspěch.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Projekt Genster poroste a bude klíčovým hráčem v transformaci nakupování oblečení pro muže. Genster nebude pouze synonymum pro online nakupování mužského oblečení, ale zároveň subjektem, který pozvedl úroveň oblékání napříč mužskou populací. Díky Gensteru budou čeští muži vypadat lépe, což se projeví na jejich sebevědomí a úspěších jak v profesním, tak osobním životě. Věříme, že když se člověk dobře cítí, dokáže změnit mnoho - když ne rovnou celý svět, tak alespoň tuto republiku.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Ostychu - každý má strach, že ten nápad není dobrý, co na to všichni řeknou a tak dále. Je třeba to vyzkoušet a ne se bát - není to o tom, co můžu, ale co bych mohla. Také teď vím, že není trapné se zeptat - nikdy, i když jsme si to ve škole vždycky mysleli.
A dále pak planých slibů - to znamená, že pokud někdo něco slíbí a nesplní to, není dobré mu věřit podruhé či dokonce potřetí. Nejen, že to velice zdržuje, ale může to celé podnikání nasměrovat špatným směrem.