Michal Kočí - Trime s.r.o.

Jméno: Michal Kočí
Název firmy: Trime s.r.o.
Pozice ve firmě: Founder & CEO
Obor podnikání: Suplementy
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Jsme jediný přímý výrobce a prodejce prémiových doplňků stravy ve střední Evropě. Zaměřujeme se na prevenci a doplňování toho, co v běžné potravě chybí. Jídelníčky většiny populace totiž trápí nedostatek základních živin – na vině je zhoršující se stav půdy, industrializace a moderní způsob života.

K založení Trime mě přivedlo to, že jsem si musel kupovat produkty ze zahraničí, často mimo EU, platit drahou dopravu a dělat spoustu kompromisů. To mi nedávalo smysl – a vidět obchodní příležitost proto nebylo složité. Druhým impulsem bylo setkání s expertem na výživu Jakubem Přibylem. Díky němu jsem zjistil, že je v tom obrovský smysl a společenský benefit. Když se obě tyto motivace spojí dohromady, tak člověk nemá problém jít přes počáteční nástrahy.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Určitě mi pomohly zkušenosti z minulého projektu Pokeat, který se také zabýval výživou, leč jen v jednom odvětví. Získané zkušenosti byly zásadní, od pochopení oboru až k finančnímu řízení výrobní firmy. Ovšem stále nám „komplikuje život“ to, jak moc poctivě Trime bereme. Mohli bychom jít spoustou zkratek, používat plnidla, nejlevnější suroviny a tlačit tvrdě líbivý marketing. Jenže my neuhneme.


Co považujete za svůj největší úspěch?

Mezi odbornou veřejností v ČR jsme považováni za jedinou kvalitní lokální značku v oblasti prevence. Právě toto uznání od odborníků mě žene více než rostoucí počet objednávek. Experti oceňují, že se nám daří i přes vyšší cenu, a lidé začínají kvalitu a maximální čistotu vyžadovat.


Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Rok 2023 bude ve znamení rozšíření produktového portfolia, abychom mohli zákazníkům nabídnout ještě komplexnější sortiment, který bude více odrážet jejich potřeby. Chceme investovat do edukace a pomoci všem lidem orientovat se ve složitém světě suplementů. Příští rok bychom také chtěli vybudovat stabilní klientelu na Slovensku a v Maďarsku, kam jsme nedávno expandovali. Cílem je zkrátka být volbou číslo jedna pro střední Evropu.


Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Šetření na lidech. Dražší a kvalitnější člověk je ve finále levnější. Startup není korporace, takže není prostor na klasické procesy a je to hodně postavené na samostatnosti a víře ve vizi. Ten zápal sice u juniora najdete, ale s tou samostatností je to kvůli méně zkušenostem samozřejmě slabší. Investice do kvalitních a seniorních lidí beru proto jako naprosto zásadní.