Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?
K podnikání mě přivedl vlastní problém. Těžko jsem hledal džíny, a tak jsem se rozhodl, že je začnu sám vyrábět. Z počátku jsem o džínách nevěděl nic, ale dnes mě a mé kolegy považuji za odborníky na džíny. Člověk u nás zažije opak konfekce, nemusí zkoušet desítky kalhot, protože mu padnou hned ty první. Navíc si vybere látku, barvu prošití a další detaily.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
V počátcích mi pomohli a zároveň zkomplikovali život novináři. Řada firem bojuje s tím, že o nich lidi neví a tím pádem nekupují jejich produkty a služby. Díky tomu, že o mně a džínách na míru napsala řada médií, jsem o zákazníky neměl nouzi. Tehdy jsem spíše řešil, jak všechny ty džíny ušít.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Vypadá to, že se hned mému prvnímu podnikání podařilo na trhu uspět. S džínami na míru jsem tu dva roky, což je doba, po kterou řada firem bojuje o přežití a velká řada z nich tento boj prohraje. Nám se daří, možná proto, že děláme to, co nás baví.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
K džínům na míru jsme nyní přidali košile na míru a brzy přijdou na řadu i kožené pásky nebo ponožky. Půjdeme volnočasovou cestou pánského šatníku, což je trend, který vnímám i ve firemním prostředí. Obleky jsou v řadě odvětví minulostí. Naopak džíny s košilí na vzestupu.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?
Začal bych dříve delegovat a hledal parťáky, kteří by se mnou podnikání rozjížděli. Pokud je člověk sám, brzy se zabředne do denní operativy a tím firma ztrácí svůj potenciál a neroste. Naopak dnes jsem rád za své kolegy, protože si práci rozdělíme podle toho, co koho baví a v čem je dobrý.