Vladana Bačová- Pretty Much Nomads s.r.o, produkt Contesaur

Jméno: Mgr. Vladana Bačová
Název firmy: Pretty Much Nomads s.r.o, produkt Contesaur
Pozice ve firmě: zakladatel, CEO
Obor podnikání: obsahový marketing v CZ a ENG, software pro obsahové marketéry
Kraj: Hlavní město Praha

Co vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizovala svou firmu?

Píšeme česky a anglicky pro technologické firmy, tvoříme jak marketingový obsah (webové stránky, newslettery, letáky, blogy, e-booky, obchodní prezentace,…) tak i texty přímo do aplikací, takzvaný UX Writing. Začínala jsem před lety jako copywriter v IT firmě, ale nakonec jsem zjistila, že mě víc baví vymýšlet, proč, pro koho a o čem psát, než reálně sednout za klávesnici.

Tak jsem k sobě našla partu šikovných Čechů a Američanů a hezky se nám to doplnilo. O šminkách či cestování dokáže psát skoro každý, ale nás baví témata jako zero trust architektura, infrastruktura, datové modely nebo AI. Tak vzniklo Pretty Much Nomads.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co naopak komplikovalo život?

Pomohla mi zkušenost práce z korporátu i na volné noze, ale i tak jsem se musela najednou učit hrozně moc věcí o vedení lidí nebo účetnictví. Mám velkou výhodu, že můj spoluzakladatel Petr Žáčík je seniorní vývojář a CTO, takže je vždycky připravený s námi technologická témata prokonzultovat. I díky průniku IT a marketingu jsme se společně pustili do vývoje aplikace Contesaur. A to nám život zkomplikovalo pořádně. Přes den jsme dělali pro klienty, po večerech a víkendech na našem.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Úspěchy musím vyjmenovat dva. Zaprvé, že firma funguje už třetím rokem a máme klienty, co s námi jsou po celou tu dobu. Mým cílem není růst, ale naopak prohlubovat expertizu a udržovat dlouhodobé spolupráce. No a zadruhé, že jsme Contesaura v polovině července konečně vydali a teď sbíráme zpětnou vazbu od českých marketérů. Jsem na nás docela pyšná, že jsme to zvládli dotáhnout do současné podoby – a máme s ním dál ještě velké plány

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Upevnit základnu klientů, tak dvě technologické firmy bychom ještě zvládli. A pak taky vyladit Contesaura tak, aby přinášel obsahovým markeťákům co největší přidanou hodnotu a aby se nám postupně vracela ta energie a finance, které jsme do projektu za poslední měsíce vložili. Už máme spoustu nápadů zahrnující umělou inteligenci a pokročilé funkcionality, ale musíme se brzdit, než nám na ně aplikace alespoň částečně vydělá. Během práce na Contesaurovi jsem nicméně získala hromadu know-how jako produktový lead, které teď uplatňuju u našich technologických klientů. Daleko lépe chápu, čím prochází a jak je třeba nad tvorbou softwaru přemýšlet.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvarovala?

Držet si v týmu lidi i na třetí a čtvrtou šanci. První tři lidi jsem nechtěla nechat odejít, pořád jsem se snažila, aby nám to fungovalo, Vyplýtvala jsem na nich hromadu energie úplně zbytečně a to už teď nedělám. S kolegy máme přátelský otevřený vztah, ale plně založený na zodpovědnosti a komunikaci. Taky nevím, jestli bych šla do vývoje další aplikace – asi jedině, pokud by to byla práce na plný úvazek.