43. průzkum AMSP ČR – Vnímání řemesel
Cílem výzkumu je zmapovat názory široké populace na řemeslníky, řemeslné obory, motivace mládeže ke studiu těchto oborů, připravenost absolventů na praxi, názory na digitalizaci řemesel.
Metodologie kvantitativní části:
Cílová skupina: 968 respondentů
1/ Populace ČR (18 – 65 let)
2/ Rodiče dětí od 6 – 18 let
3/ Učitelé základních škol
4/ Mladí lidé ve věku 16 – 18 let
5/ Řemeslníci pracující na IČO
Výzkumná metoda: Online sběr dat pomocí panelu Populace.cz
Datum sběru dat: Srpen 2016
Metodologie kvalitativní části:
Cílová skupina: 8 hloubkových rozhovorů
Řemeslníci, kteří jsou 2 – 5 let po střední odborné škole: 4 řemeslníci OSVČ, 4 zaměstnaní
Výzkumná metoda: Skupinová diskuze
Datum sběru dat: Srpen 2016
Realizaci sběru dat a analýzu provedla výzkumná agentura IPSOS.
Tento průzkum vznikl v rámci projektu AMSP ČR „Rok řemesel 2016“ za laskavé podpory Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.