Malý obchod

Hlavní téma

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, anglicky General Data Protection Regulation (odtud zkratka „GDPR“), celým názvem nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES, je novou celoevropsky přímo závaznou komplexní právní regulací, která výrazně zvýší ochranu osobních dat občanů. GDPR nabývá účinnosti 25. května 2018.

Připravili jsme hlavní podnikatelský portál k ochraně osobních údajů: GDPR pro malé a střední podniky, kde naleznete veškeré informace, dotazy a aktuality týkajíci se GDPR. www.gdprbezobav.cz

 

O platformě

Projekt navazuje na dlouhodobé aktivity AMSP ČR v rámci podpory drobných maloobchodních a farmářských provozoven. V roce 2017 byla aktivita v rámci Roku venkova 2017 směřována na provozovny v menších obcích a rozšířila se o podporu turistického ruchu na venkově. V roce 2019 byla aktivita směřována k digitalizaci firem, především v oblasti vzdělávání, akcí v regionech, představení vzorových příkladů, legislativy, propojování malých a velkých subjektů, medializaci a dal.

Cílem projektu je podpora drobných služeb, koloniálů, zejména na venkově.

Mise: Zabezpečit základní obslužnost venkova jak pro místní obyvatele, tak pro podporu turistického ruchu.

 

Aktuality

21. 8. 2023 | Tým AMSP ČR

Soutěž eŽena pro malé šikovné podnikatelky je tu!

Cílem soutěže eŽena je ocenit práci malých podnikatelek a zviditelnit jejich schopnosti, samostatnost a kvalitu služeb. Soutěž… více »

4. 8. 2023 | Tým AMSP ČR

AMSP ČR v síti MSP Envoy Network

AMSP ČR se prostřednictvím své evropské asociace CEA-PME v Bruselu významně přiblížila k evropským politikům. CEA-PME se jako… více »

3. 8. 2023 | Tým AMSP ČR

Rodinná firma roku AMSP ČR je tu pro vás!

Zapojte se do soutěže rodinných firem s 12letou tradicí, registrace běží do 4. září 2023. Soutěž Rodinná firma roku AMSP ČR… více »

21. 7. 2023 | Tým AMSP ČR

Srovnání podnikání mužů a žen

V roce 2022 ukončilo trojnásobně více podnikatelů své živnostenské podnikání než rok předcházející. Zajímavá data o podnikání… více »

Budoucnost malých a středních podniků v ČR

Budoucnost malých a středních firem není v tom, že budou na sebe vázat hodně zaměstnanců, vyrábět v oblasti lehkého průmyslu, nebo průmyslu s malou přidanou hodnotou. Budou tím na sebe vázat relativně vysoké riziko úvěrů a investičních aktivit. Naopak, budoucnost malých a středních firem v rámci globalizace bude právě spíše v menších firmách s excelentním, specifickým produktem, podloženým nějakou službou, vysokým znalostním know-how, založeným na prodeji spíše méně produktů, ale poměrně drahých produktů. Tedy obchod založený na kvalitě, výborném marketingu a vysoké ceně, nikoliv na kvantitě.  Důsledně dbáme na to, abychom malé  a střední podnikání nejen hlásali, ale rovněž na to, abychom se jako malí podnikatelé chovali. Po téměř jedné generaci jsme se díky tomu mohli stát vedoucí organizací zastřešující zájmy nejširší skupiny podnikatelů. Děkujeme za každodenní podporu, nesmírně si jí vážíme a slibujeme, že v naší činnosti neustaneme ani  v dalších letech.
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA, bývalý předseda představenstva AMSP ČR (ve funkci do 30. 4. 2019)

O Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR)

Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP ČR) byla založena v r. 2001 a je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR. Zastřešuje malé a střední podniky (MSP), živnostníky a dále spolky, cechy a sdružení zastupující konkrétní profesní zájmy malých podnikatelů. AMSP ČR argumentuje na základě přesných a obhajitelných dat, nikoliv na bázi intuitivních a ideologických dojmů. Spravujeme nejrozsáhlejší statistiky, databáze, analýzy a průzkumy mapující segment malého a středního podnikání.

„Budoucnost patří malým a středním podnikům, protože velcí nestíhají změny a dnešní předností je rychlost. Důležité je být lokální a co nejblíž zákazníkovi.“

Eva Svobodová, MBA, členka představenstva a generální ředitelka

Průzkumy

18. 3. 2021 | Tým AMSP ČR

84. průzkum AMSP ČR: Covid-19 a změny v podnikání

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: OSVČ a majitelé, jednatelé, ředitelé malých a středních podniků o velikosti 4-250 zaměstnanců (rozdíly označovány v případě stat… více »

23. 11. 2020 | Tým AMSP ČR

83. průzkum AMSP ČR: Zaměstnanci v malých a středních firmách

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: Majitelé, jednatelé, ředitelé malých a středních podniků o velikosti 1-250 zaměstnanců Metoda sběru dat: Kombinace CATI telefoni… více »

10. 6. 2020 | Tým AMSP ČR

80. průzkum AMSP ČR: RODINNÉ FIRMY A RESTART HOSPODÁŘSTVÍ

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: Zástupci vedení rodinných firem Metoda sběru dat: Mix telefonického a online dotazování Sběr dat: v období 22.5.-1.6.202… více »

3. 2. 2020 | Tým AMSP ČR

78. průzkum AMSP ČR: FINANCOVÁNÍ PODNIKÁNÍ

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: Majitelé, jednatelé, ředitelé nebo IT ředitelé malých a středních podniků do 250 zaměstnanců a OSVČ Metoda výzkumu: Telefonické … více »

22. 5. 2019 | Tým AMSP ČR

71. průzkum AMSP ČR: Rodinné firmy – nástupci a nástupkyně

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: Rodinné firmy Metoda výzkumu: Hloubkové rozhovory Sběr dat: Duben 2019 Výzkumný nástroj: Osobně nebo telefonicky Velikost vzor… více »

24. 4. 2019 | Tým AMSP ČR

70. průzkum AMSP ČR: Obchod 4.0

Metodologie kvantitativní části: Cílová skupina: Majitelé, jednatelé, ředitelé nebo IT ředitelé malých a středních podniků od 1 do 250 zaměstnanců, OSVČ – všechny subjekty za… více »

12. 11. 2018 | Tým AMSP ČR

68. průzkum AMSP ČR: Stravenky v kontextu Zaměstnaneckých benefitů

Metodologie kvantitativní části: Výzkum: Zaměstnanecké benefity Cílová skupina: lidé ve věku 18 let a více, kteří jsou v zaměstnaneckém poměru, a od svého zaměstnavatele dostá… více »

25. 9. 2018 | Tým AMSP ČR

64. průzkum AMSP ČR: Zmapování sousedského nakupování

Metodologie kvantitativní části: Výzkum: Strukturovaný dotazník Cílová skupina: Živnostníci a OSVČ z oblasti HORECA a maloobchodu nakupující v Makro Metoda: TAPI – osobní dotaz… více »

Analýzy

23. 11. 2021 | Tým AMSP ČR

Zaměstnanci jako klíčový faktor úspěchu firmy laxnost a neochota učit se nové bude do budoucna přítěží

Zpracoval tým Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Zdroj statistických dat: ČSÚ, MPSV ČR, VÚBP, MPO ČR Listopad 2020 Obsah I. Zaměstnanost a zaměstnanci II.… více »

14. 10. 2021 | Tým AMSP ČR

Nové trendy v podnikání MSP ve vybraných oblastech podnikání

Nové trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů – technologický rozvoj a inovace ve všech oblastech hospodářství, které jdou hnány rozvojem vědy i neustále… více »

24. 4. 2020 | Tým AMSP ČR

Digitalizace a detailní znalost potřeb zákazníka hlavní dynamikou maloobchodu

Praha, 24. dubna 2019. Tři ze čtyř obchodníků si dokážou něco spojit s pojmem chytrá prodejna. Elektronické platební metody a online marketing vedou v užívání moderních… více »

23. 8. 2019 | Tým AMSP ČR

Podnikání na venkově se odráží ode dna

Praha, 23. srpna 2018. Venkovu dominují malé firmy. Devět z deseti podnikatelů v malých obcích jsou OSVČ a 8 % zaujímají firmy do deseti zaměstnanců. Zatímco počty podnikatelů… více »

25. 4. 2019 | Tým AMSP ČR

Podpora učňovského školství: Konec nábytkářů v Česku?

Brno, 25. 4. 2018. Za dvanáct let ubylo 69 % absolventů truhlářských oborů, čalouníků je méně dokonce o 80 %. To vše v době, kdy nábytkářský průmysl posiluje sedmým rokem za… více »

17. 4. 2019 | Tým AMSP ČR

Od doby krize přibylo desetinásobně více podnikatelek než podnikatelů

Praha, 17. 4. 2018. Počet podnikatelských právnických i fyzických osob dosáhnul v České republice v minulém roce rekordních čísel. Zatímco počet podniků a živnostníků na… více »

30. 1. 2019 | Tým AMSP ČR

Rodinné podnikání dostává zelenou

Praha, 30. ledna 2018. Česká republika má šanci stát se jedenáctou zemí v Evropské unii, která ukotví rodinné podnikání v právním řádu. Na návrh Asociace malých a středních… více »

3. 3. 2018 | Tým AMSP ČR

Malý venkov vymírá, podnikání v obcích zvoní hrana

Počet obyvatel ve vesnicích do 500 obyvatel trvale klesá, zatímco ve větších obcích populace roste. Více jak 2,5 tisíce obcí je navíc zařazeno do kategorie nízkého stupně… více »

Partneři