Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
V předešlé práci, která se točila kolem financí, mě to už nebavilo. Chtěl jsem rozmanitější a kreativnější práci, kde bych zúročil svoje dovednosti, zkušenosti a nápady. Svým způsobem jsem se takto vrátil ke kreslení a tvoření, což jsem dělal celé mládí. EMBLEMM je současná mladá značka oblečení a doplňků se záměrem vybočit z davu. Je to hravá, originální, designová a hlavně česká móda.
Co dělám jinak oproti ostatním je to, že se soustředím hodně na tašky a doplňky, nastavil jsem celou firmu od začátku, abychom mohli vyrábět ve větším množství. Připravuji se tak na svůj dlouhodobý cíl a to je být první českou značkou oblečení, která je uznávaná po celé Evropě.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Paradoxně mi nejvíc pomohlo to, že jsem neměl peníze a musel jsem se tak dlouho vzdělávat a zjistit si plno věcí v oboru, který je obrovsky náročný na plno věcí. Kdybych měl ze začátku hned kapitál, rozfofroval bych ho a brzo skončil špatně. Ta samá věc mi ale komplikovala i nadále komplikuje růst a brzdí mě v tom, dělat naplno to, co mě baví. A pak to jsou věci, které dobře neumím. Tím, že ze začátku musí člověk dělat skoro všechno sám, učí se plno věcí. Na některé ale prostě nemám vlohy a jde to hodně těžko.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Zaprvé, že jsem to nevzdal a pořád na tom usilovně pracuji. Znamená to, že mám silnou motivaci. Zadruhé všechna svoje uvědomění. Veškeré věci, ze kterých jsem se poučil a posunuly mě dál. A zatřetí všechny produkty, přehlídku a další věci, co jsou vidět. Sice nejsem nikdy spokojený a pořád chci vylepšovat a upravovat, ale asi to je nějaký úspěch.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Tento rok to je dostat EMBLEMM do širokého povědomí v Čechách, stabilizovat se jak komunikačně, tak finančně a představit další produkty. Postupně bych chtěl otevřít vlastní boutique v Praze, každou sezónu představit novou kolekci a dostat svoje produkty do zahraničí. A dlouhodobě chci vytvořit uznávanou designovou značku s obchody po celé Evropě.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?
Začal bych v trochu menším měřítku s méně produkty. Taky bych lépe plánoval finančně. Stalo se mi, že jsme vyčerpali rozpočet na nafocení kampaně a pak už nebylo na propagaci. Trvalo mi zbytečně dlouho uvědomit si, že to nedává smysl.